5 Mart 2012 Pazartesi

İRMİK HELVASI



     Herkese hayırlı,bereketli,huzur dolu ve tüm dualarınız kabul olunduğu bir hafta diliyorum:)Hayırlı haftalar olsun inşallah...
Bugün hafta başına yaraşır bir lezzettin tarifini paylaşmak istedim, biz irmik helvasını tel tel dökülür şekilde sevmiyoruz biraz daha derli toplu seviyoruz denemediyseniz böylede deneyin derim:)
Bu kadar laf yeter,miss gibi helva tarifimle başbaşa bırakıyorum sizleri;

Malzemeler
2 paket irmik
1.5 paket margarin
125 gr tereyağ
1 litre süt
4 su bardağı toz şeker
1 su bardağı fındık kırığı



Yapılışı:Margarin eritilir ve irmik eklenerek orta ateşte yakmadan iyice kavrulur.( biz esmer severiz) İstenen kıvama geldiğinde fındıklar ve tereyağ ilave edilir.Treyağ eriyene kadar kavrulur.Şekeri eklenir şeker irmiğe güzelce yedirilir.Azar azar sütü ilave edilir bir yandan iyice karıştırılarak süt irmiğe iyice yedirilir.Kısık ateşte sütünü çekene kadar ara ara karıştırılarak pişirilir.Tencerenin kapağı kapatılarak 30 dk dinlendirilir.Helvamız servise hazırdır:)

Afiyet Olsun...

11 yorum:

Gönülünce dedi ki...

Bende herkese güzel bir hafta dilerim...

Helvan harika olmuş bende bu şekilde sevenlerdenim:))...Ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Bende aynen böyle seviyorum canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Canim ellerine saglik ben cok severim irmikli tatlilari .Afiyetler olsun sevgiler .

Unknown dedi ki...

Amanda benim cankızım helva mı yapmış ellerine sağlık öpüyorum kocaman.

bırtutamkekik dedi ki...

merhabalaar:)
bir fincan kahve içmeye gelmiştim bu güzel irmik helvası eşliğinde:)
ama yoksunuz sanırımm..
neyse,,,o halde siz bana buyrun kahveye:)
izliyorum tüm güzelliklerinizi..
bekliyorum sizi de..
sevgilerimle...

melek dedi ki...

bende tadına bayılanlardanım ellerine sağlık

Bak Bu Harika dedi ki...

çok severim. Bende bloğuma beklerim.

Görüşmek üzere
www.bakbuharika.blogspot.com

Rainbow Gatherer dedi ki...

yazın dondurma ile çok guzel olur =)
banada beklerim =)

Unknown dedi ki...

kuşum yeni sayfama bekliyorumm:))

► Hobihane ◄ dedi ki...

çok severm ellerinze sağlık..

Adsız dedi ki...

ay sultan nerelerdesin sevgi