7 Nisan 2008 Pazartesi

İncirli Portakallı Turta...


Hafta sonu malumunuz sınavlarım vardı,sınav sıkıntısını atlattık çok şükür darısı finallere artık sınavlarım dolayısıyla ara verdiğim tariflerime ve bloguma geri döndüm tatlı bir tarifle inşallah hepimiz için sınavların tüm sınavlarımızın sonuçları hayırlı olur
tarifimize geçmeden önce baya maceralı bir turta yapımı yaşadık o gün önce onu anlatayım sizlere ( geçen perşembe ) turtamızı yapıp fırına koymuş ve galeta unlu poğaça hamurumu yoğurup dinlenmeye bırakmıştım baktım ki mutfak dağılmış bulaşıkları toplayayım dedim dolaba kaldırırken bardakları güzide bir fincanımız elimden kayıvermesin mi bende akıllı attım elimi toplayacam ya bir güzel kesdim elimi tam başbarmağımın başlangıç yerinden Allah'a şükür sol elimdi yoksa yanmıştım bir hafta sonra sınav vardı ya kalem tutamazdım...
tabi hemen annem geldi panik yapmaya ben diyorum bişet yok o diyor dikişlik bu dilkişlik neyse babam geldi gittik devlet hastanesine doktor temiz tut kapanır yaran dikişe gerek yok dedi dünyalar benim oldu yaptılar bir pansuman ( poğaçalarıda yapadık sanmayın sakın babamın gelmesini beklerken kardeşime tarif ettim o yaptı ve pişirdi )
geldik eve demledi kardeşim çayı oturduk afiyetle yedik turtamızı ve poğaçalarımızı elimi suya sokmadığım yara kapandı şimdi kabuk tutmak üzere çok şükür ki daha kötü birşey olmadı herşeyde vardır bir hayır...
geçelim tarifimize;


Malzemeler

1 yumurta
1 paket kabartmatozu,1 paket vanilya
1 paket erimiş margarin
1.5 su bardağı pudra şekeri
Aldığı kadar un
1 çay bardağı portakal reçeli
incir reçelinin suyu 1 su bardağına yakındı (incirlerini önceden höpürdetmiştik ..)

Yapılışı: Erimiş margarini, pudra şekerini ve yumurtayı iyice karıştırıyoruz,kabartma tozunu vanilyasını ve unu yavaş yavaş ilave ederek yumuşak bir hamur haline getiriyoruz,hamurun çeyreğini ayırıp içine un ilave ediyoruz ve sert bir hamur yapıp buzluğa koyuyoruz.kkalan hamurumuzu yağlanmış fırın tepsisine güzelce yayıyoruz ve önce incir reçelimizi güzelce yayıyoruz üzerine portakal reçelimizi ilave edip buzluktaki hamurumuzu reçellerin üzerlerine rendeliyoruz (rendelenmiş hamur reçellerin üzerini iyice örtmeli) ve 150 derecede üzeri hafif renk değiştirene kadar yaklaşık yarım saat pişiriyoruz...
Afiyetle yenmeye hazır oluyor... hem evdeki reçeller değerlendiriliyor hem bir
tatlı krizi daha sonlanıyor...
Kolay ve lezzetli oluyor tavsiye ederim.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Aysuktancım şimdide benim tatlı krizim tuttu...:)) böyle nefis turta tarifi verirsen tabiki...
tarifini aldım, denenecekler listesine kaydettim...:))
Elin için geçmiş olsun neyse önemli değilmiş...

Adsız dedi ki...

Mmmmmmm...harika görünüyor. ben bu nefis turtadan koca bir dilim alabilirmiyim...:))
Elin için geçmiş olsun canımcım..

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Bak yine içim fena oldu okurken,anlatırkende böyle olmuştu. Neyse ki geçti. Allah beterinden saklasın..

Bu turtadan ben niye yemedim:)))
Neyse benim aklım hala o süper soslu ıslak kek de:))