18 Temmuz 2008 Cuma

Pırpar (Yabani Semiz otu Çorbası)


Tarif Adıyaman-Kahta yöresine aittir..


Malzemeler:

İçi sırlı ağzı dar küp veya Tuluk, (tabi biz yoğurt kovası kullanıyoruz imkanlarımız dahilinde)
Bostan Yabani semizotu,(biz pazardan aldığımız semizotunun saplarını kullanıyoruz)
Çortan (Kurut), (biz yoğurt kullanıyoruz)
tuz,
top biber (acı olmalı)

Yapılışı:İyice yıkanan yabani semizotu (Pırpar) doğranır ve kaynatılır. Süzülen ve sıkılan Pırpara yoğurt veya az sulandırılmış Çortan ilave edilir. Bu karışıma tohumu alınmış ve ikiye doğranmış top biberler ilave edilir. Kuyularda veya serin yerlerde saklanan ve 15 gün mayalandırılan bu yaz çorbası sulandırılarak ve serin ikram edilmelidir. Özellikle yazın kuru yemeklere güzel arkadaşlık eder pilavların ,içli köfteler veya kebapların yanında ikram edilen bir tür çorbadır...

orjinal tarifini vermeye çalıştım biz komşumuz sayesinde öğrendik ve bayılarak tüketiyoruz denemenizi tavsiye ederim bu semizotu cacığını...

5 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Bu bizim (nerden bizim oluyorsa artık) ayran aşı çorbasına benziyor. Hani Neşe teyzede içtiğimiz:)) Ben çok sevdim ve yapıyorum artık:))
Ama ama bu çorbayı içemem benn neden biliyor musun:) biliyorsun tabiki:) içinde acı biber varrrr :D

Sevgili günlük gibi oldu:P

Ellerine sağlık canım,içenlere afiyet olsun,içemeyenlere sen acısızından yaparsın bir kase:))

Öpüyorum kocaman:)

Adsız dedi ki...

İlk kez duyuyorum yabani semizotuna verilen pırpar ismini :) Pek sevdim:))

Nefis bir çorbaya benziyor acı biber koymasak olmaz mı? :))

sevgiler aysultan.

hoşgeldin :)
www.misssgibi.com

Limonlu Kek dedi ki...

Çok değişik bir çorba olmuş, şu semiz otunun da girmediği yemek yok hani:) Elerine sağlık, sevgiler...

Adsız dedi ki...

Şahane bir çorba tarifi, oldukça da besleyici. Semizotu çorbasının yapıldığını ilk kez sizden öğreniyorum. Bilgileriniz için, teşekkürler..

Adsız dedi ki...

tarif için teşekkürler Aysultan..bu çorbayı denemek istiyorum ama,tarifin "Kuyularda veya serin yerlerde saklanan ve 15 gün mayalandırılan" kısmına takıldım. hemen pişirip soğutup servis yapılamaz mı ki?

ayrıca semizotunun bizim yöre(sivas)deki ismi de pürpürümdür..

alpi