8 Temmuz 2008 Salı

Yazmaktan Korkmayın Sizde Karalayın Bir İki Satır...


İnsan bazen karşısındakine söyleyemediği şeyleri bir şekilde ona anlatmak için yazmayı seçer.Belki de kolaya kaçmak için yazarız,gözlerinin içine bakmadan ,gözlerimizi kaçırmadan içimizden geçenleri karşımızdakine anlatmanın en rahat yoludur yazmak….Yazmak ne yazdığına olduğu kadar kime yazdığına göre de değişiklik gösterir.

Hem yazan mühimdir hem hakkında yazılan .Karşımızdaki yüreğimizde onun için yazacak kadar izler bırakmalı ki insan kalemi kağıdı eline alsın ve yüreğini dillendirsin,içini döksün her sözcüğü yazarken biraz daha rahatlasın,kendini bulsun…Neler yazarız peki;beğendiğimiz,sevdiğimiz,içimizi ısıtan,ağladığımız,güldüğümüz,üzüldüğümüz her konuda yazarız.

Yazmak başlı başına bir meziyettir aslında,yazdığını okutmak okunmaya değer birkaç satır yazmaksa keyiflerin en güzelidir.Hep kıskanmışımdır imrenmişimdir güzel yazan insanları,gerçekten imrenilesi mükemmel bir yetenek…
Ne mutlu yazana,kendini ifade edebilene …
Herkesin aslında yazacak bir yaşanmışlığı vardır,kimi cesaretsizdir yazamaz,kimi korkar düşüncelerini ifade etmekten yazmaz ama vardır mutlaka anlatacağı bir öyküsü ,olayı…


Yazan insan kendini anlatan,ifadesi güçlü, kendinden, duruşundan, düşündüklerinden emin,özgüveni olan insandır.Tüm bu özellikleri bünyesinde barındıran insan yazmaktan kaçmaz…Yazmak için yazar olma zorunluluğu da yoktur,iyi yazmak için yetenek gerekli fakat kendisini ifade etmek için yazanlarda pek de yetenekli olmak şart değildir,her yazanda aranmaz yetenek mesela bende yetenek yok….yetenekli arkadaşlarım var benim de…

Derdini anlatmanın,duygularını açığa vurmanın pek çok yolu vardır…en kolayı konuşmak gibi görünse de hiç öyle değildir,yazmak daha zor gibi durur fakat konuşmaktan daha kolaydır,hata yaparsan başa dönme şansın yüksektir hatanı düzeltebilirsin…

Konuşurken gözler,mimikler,ses tonu yardım eder insana,yazarken ise yoktur bunlar yanımızda sadece kalemimiz ve kağıdımız vardır bizimle.Yerine göre yazmalı,içini dökmeli,rahatlamalı,hatta saçmalamalı yazarken fakat yine de yazmalı yazmaktan korkmamalı ,çekinmemeli unutmamalı ki bugün insanlığın geldiği nokta;okumamak,düşünmemek,kendimizi ifade etmemek hislerimizi açığa vuramamak gibi eksiklerimizin çokluğundan kaynaklanıyor kısacası artık okumayan,ifade gücünden yoksun,ruhsuz,hissiz,yapmacık ,kendini bilmez insanlar olduk çıktık….

Yazmaktan Korkmayın

Belki dünyanın en mükemmel insanı olamayız fakat yapabildiğimizin en iyisini yapmaya çalışmalıyız.Zoru görünce kaçmak bize yakışmaz,bizler Türk gençleriyiz bu vatanın okuyan,yazan,çizen,kendinden emin,en önemlisi de düşünen gençlere ihtiyacı var.

İçimden geldi karaladım bir şeyler ,zayıf kalemime katlanıp yazımı sonuna kadar okuduysanız ve işe yarar bir satır bile yakaladıysanız ne mutlu bana,ne kaybediyorsak bu yüzden kaybediyoruz herkes kendini zayıf bulunca düşüncelerini ifade etmekten kaçınca halimiz bu oluyor dışa bağımlı bir nesil olduk çıktık…

Lütfen özenli ve özverili olalım bu vatan bizim;unutmayalım ki bizim vatanımıza vatanımızın da bize ihtiyacı var …

5 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Yazmak gerçekten duyguları anlatmanın en güzel yollarından biri..Karşındakinin senin sözü kesmeden içinden ne geçiyorsa hepsini dökebiliyorsun satırlara...

Ama birde benim gibi bir zamanlar güzel yazıp,bazı sebeplerden dolayı yazmaya kendini kapatanlar var tabi:)

Kalemi kuvvetli bir yazar/şair olmak isterdim..

Yüreğine sağlık canım..

Tahire...( Kız kulesi ) dedi ki...

Kesinlikle papatyaya katılıyorum..Bazen duyguları dillendirmek gerekir..zaman zaman yapıyorum bunu ama eskisi kadar değil..bloğunun yeni haline bayıldım canım..yüreğine sağlık,kalemine sağlık..

Adsız dedi ki...

Aysultancımmmm blogun ne kadar harika olmuş...içim açıldı inanki...
Yazma konusana tamamen katılıyorum.. ama yetenekte lazım biraz diyorum...bazen bir roman okuruz bir süre etkisinden kurtulamayız...çok etkileyici yazılmıştır..işte o yetenek lazım diyorum...paylaşımın için teşekkürler canım...

Adsız dedi ki...

Yeni blogunu güle güle kullan canımcım...çok harika olmuş...:))

bende senin fikirlerine katılıyorum , aslında herşey elimizde ama nedense bazen boşveriyoruz...bence egitim şart yazmak için....sevgiler canım...

Adsız dedi ki...

Yazmayı ve yazanları seviyorum!