5 Eylül 2009 Cumartesi

Kıymalı Bamya

Benim en sevdiğim lezzetlerdendir bamya.Yemesini,yapmasını her şeyini ve her halini severim:)
Bamyayı insanlar pek sevmez.Üvey evlat gibi çoğu yerde sofralardan ayrılan bir sebzedir.Bence yapılışında dikkatli davranıldığında gayet leziz bir yemek oluyor kendileri...
İftarlarınızda pişirip misafirlerinize ikram edebileceğiniz güzel bir sulu yemek çeşidi
Buyrun tarifimle başbaşasınız;
Malzemeler

1/2 kilo bamya
150 gr kıyma
1 adet kırmızıbiber
2 adet domates
3 adet soğan
1/2 limon suyu
sıvıyağ
tuz
1 yemek kaşığı salça

Yapılışı:Bamyaların güzelce yıkayıp ( yıkamadan ayıklarsanız istenmeyen sonuçlar elde edersiniz ) ayıklıyoruz. Tencereye yemeklik doğranmış soğanı sıvıyağla birlikte alıp kavuruyoruz.Kıyma ve salçasını ekleyip biraz daha kavuruyoruz.Kabukları soyulmuş küp doğranmış domatesleri ve küçük doğranmış kırmızıbiberi ilave edip bir iki daha çeviriyoruz.Bamyaları ve kaynar suyu tencereye alıyoruz.Üzerine limon suyunu ve tuzunu serpilp. Bamyalar yumuşayıncaya kadar orta ateşte pişiriyoruz.

Afiyet Olsun:)
Not:Yemeği fazla karıştırmayın parça parça olmasın bamyanız...

7 yorum:

Saliha dedi ki...

halbukı guzel olmasından dolayı pahalıdırda bamya toplanması zordıye..ben cok severım ama etsız:D annem soğanı ıkıye veya butun koyardı ıcıne pişince cıkarırdı offff canım cektı:)
ellerıne saglık canım cok severım cookkkk..

Saliha dedi ki...

ya duaların guzel samımı sözlerın ıcınde cok tesekkurler Rabbım senınde sıkıntılı anlarında derman olsun ıns..

PAPATYA PRENSES dedi ki...

ekşili ekşili mımmm. yemezsen hakim amcam kızar:)))
çok severim bamyayı. yapan ellerin dert görmesin sultanım:)

Unknown dedi ki...

Canım bayılırım bamyaya ellerine sağlık kocaman öpüyorum...

müjde dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Ben hamile kalana kadar bamyayı ağzıma bile sürmemiştim.Hamileyken canım çekti.:))

VOLKAN - KALDERA dedi ki...

Ben baöyayı çok severim bol limonlu ve kıymalısına ise bayılırım. Anacığım da çok güzel yapar, ellerinize (annemi yaptı sen mi yaptın bilemediğimden :P) sağlık :)

Unknown dedi ki...

Bamya ve baklayı hiç yemezdim ama son birkaç senedir ne olduysa çok seviyorum.ekşili ekşili nefisss oluyor.
ellerine sağlık canım
öpüyorum