15 Mart 2009 Pazar

İncir Tabanlı Muhallebi


Bu enfes tatlıyı ilk Papatya Prensesim yapmışdı bizim için. Bir yediğiniz zaman ikincisini yemek istiyorsunuz,öyle şahane ve hafif bir tatlı!Eğer hala denemeyen varsa bence denesin:)

MALZEMELER
Kek İçin:
9tane kuru incir
1kâse ceviz
1su bardağı toz şeker
1su bardağı un
4yumurta
1paket kabartma tozu

Şerbeti için: 1,5 bardağı su / 1yemek kaşığı nescafe / yarım bardak toz şeker

Muhallebisi

2yemek kaşığı nişasta
2yemek kaşığı un
5yemek kaşığı toz şeker
1litre süt
50gr margarin
1paket toz şanti
1paket vanilya

Yapılışı: Öncelikli olarak kekimizi yapıyoruz; şeker ve yumurtaları köpük köpük çırptıktan sonra un ve k.tozunu ekleyip düşük ayarda tekrar çırpıp daha önceden suda ıslattığımız ve minik minik doğradığımız incirleri ve iri iri kırdığımız cevizleri ilave edip tekrar karıştıktan sonra yağlanmış borcama karışımı döküp fırına götürüyoruz. Kekimiz pişerken muhallebiyi yapmaya başlıyoruz. Tencerenin içine un,nişasta ve şekeri alıp harmanladıktan sonra sütü ilave edip iyice karıştırıp ocağa alıyoruz. Güzelce muhallebimizi yaptıktan sonra ocaktan indirmeye yakın margarin ve vanilyayı da ilave ediyoruz. Muhallebi ılındıktan sonra toz şantiyi de ilave edip iyice miskerliyoruz. Bu arada kek pişmiş oluyor,fırından çıkartıp 3 dakika kadar havalandırtan sonra şerbeti hazırlıyoruz (lakin pişirmiyoruz) kekin üstüne gezdiriyoruz. Soğuyan kekin üstüne soğuyan muhallebiyi yayıp dolaba koyuyoruz.

Arzu ederseniz servis yapmadan önce üzerine çikolata sos gezdirin veya tarçın vs..

Afiyet olsun..


NOT: Eğer ince bir taban olsun isterseniz dikdörtgen borcamda,biraz daha kalın olsun isterseniz saplı dikdörtgen borcamda yapın.

12 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Üzerinde ki çikolata sosu çok güzel şekil olmuş,bayıldım:)
Ellerine sağlık sultanım:)
Görüşürüz yarın hihi:)

Limonlu Kek dedi ki...

Tatlı çok ilgimi çekti, iki şey sormak istiyorum, birincisi kek çok az unla yapılıyor, bayağı sulu bir kek harcı mı oluyor? İkincisi şerbeti sadece eritip üzerine döküyoruz, kek bayağı bir ıslak kek görüntüsünde mi oluyor? Ellerine sağlık Aysultanım, öpüyorum...

Unknown dedi ki...

Canımmmmmmm hoşgeldin nerelerdesin tatlı süper ellerine sağlık kocaman
öptüm....

Adsız dedi ki...

sunu çok güzel..incirli kek ve muhallebi eminim harika bir ikili olmuştur..ellerine saglık..sevgiler.

neslihan erzincan özgür dedi ki...

ellerine sağlık canım.çok leziz görünüyor.sevgilerimle...

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

inciri çok severim eminim çok lezzetli olmuştur görüntü harika ellerine sağlık canım...kocaman sevgiler

sarımutfak-hande dedi ki...

aaa pişti olmuşuz.
ellerine sağlık cnm süper görünüyor
bizde ailecek çok beyeniriz bu tatlıyı

Disalce dedi ki...

incirim olsaydı anında yapacaktım...nefis görünüyor..

papatyamın ellerine sağlık...

Disalce dedi ki...

haaa senin ellerine sağlık..papatyam ilk yapanmış:))yazıyı yanlış okumuşum:))

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Disalim neden beni yaptığımı yayınlasın,benim sitem yokmu hihi:))

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

bi kaç kere denedim tadında bir sorun yok hatta süper fakat tabanı ince yaptığım için şerbet dökünce eriyip gitti.bi dahakine ben hiç şerbet dökmeyi düşünmüyorum.tam istediğim kıvama varana kadar yayınlamıcam bu tatlıyı küsüm ona hıh:))


canım ellerine sağlık çok güzel süslemişsin.
öpüyorum ..

TAZE NANE dedi ki...

Çanakkale,
Geçilen Sırat
Çanakkale,
Kurtuluşa berat

Çanakkale,
Küfre kale
Çanakkale,
Tevhîd ile

Çanakkale,
Dillerde tekbîr
Çanakkale,
Allah bilir.

Çanakkale,
Düşmana çekilen set
Çanakkale
En görkemli şehadet.
Çanakkale Şehitlerini Saygıyla Anıyoruz..........