13 Haziran 2008 Cuma

Vişneli ve Çikolata Parçacıklı Kümbet Pasta

Doğum günü sofram dan son tarifim,bakalım nasıl bulucaksınız pastamı,süslemesi istediğim kadar olmasada,tadı çok güzeldi kardeşimin arkadaşlarının çok hoşuna gitmiş pastam,kremşantiyle süslemek istiyordum fakat sıkma torbam ( var ama işe yaramıyor insanı sinir ediyor en kısa zamanda almam lazım...) olmadığı için süsleyemedim fındık ve damla çikolata kullandım geçelim tarifimize;

Malzemeler
4 yumurta
4 kahve fincanı un
3 kahve fincanı şeker
2 çorba kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
Kreması için;
200 gr margarin
1 su bardağı+2 yemek kaşığı un
12 çorba kaşığı toz şeker
1 litre süt
1 paket vanilya
(Ben krema olarak vişne ve çikolata parçacıklı puding kullandım)
Sosu için;
2 çorba kaşığı margarin
4 çorba kaşığı şeker
3 çorba kaşığı kakao
1/2 su bardağı süt ya da su
(Ben hazır çikolata sosu kullandım )

Yapılışı:Yumurtaları şekerle iyice çırpıyoruz,kakaosunu ,ununu ve kabartma tozunu da ilave edeip tekrar çırpıyoruz ve yağlanmış kelepçeli kalıbımıza döküyoruz 180 derecede pişiriyoruz.
Soğuyan keki ikiye bölüyoruz,üst parçasını çukur bir kasenin içine yerleştiriyoruz diğer tarafdan ya kremayı pişirip ılındıktan sonra kekimizin içine döküyoruz ya da benim yaptığım gibi pudingimizi tarifine göre pişirip kekimizin içine döküyoruz. Diğer kek parçasını da üzerine kapatıp ya buzlukta ya da dolapta en az 4 saat bekletiyoruz.Ben akşamdan hazılayıp bir gece buzlukta beklettim,
Servis tabağımıza pastamızı ters çeviriyoruz ve sosunu pişirip ılık olarak pastamızın üzerine döküyoruz ya da bu sefer benim yaptığım gibi hazır çikolata sosunu tarifine göre pişirip dökebilirsiniz.Dövülmüş fındık ve damla çikolata ile süsleyerek servis yapılmaya hazırdır...
Dediğim gibi süsleme işi biraz canımı sıksada pastam gerçekten lezzetli olmuştu
Afiyet Olsun...
Denemenizi tavsiye ederim bu şahane pastayı

4 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Söz konusu pasta olunca akan sular durur tabiki:P Deneriz inşallah en kısa zamanda..
Ellerinize sağlık..

Adsız dedi ki...

Aysultancımmm bu ne kadar nefis bir pasta, çok begendim ben koca bir dilim alayım...:))))
Ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

Çikolatalı vişneli pastamı mmmmmm bayılırım...hem yapmasını hem yemesini çok severim...:)) tarifini aldım...Ellerine sağlık....

Adsız dedi ki...

Aysultancım ben sana yorum yazdım ama ulaştımı ulaşmadımı bilmiyorum eger 2-3 yorum birden gelirse silersin.....hayırlı haftalar dileriz.....

ayca ve tugce