4 Ekim 2010 Pazartesi

Kış Hazırlıkları 1

Herkese mutlu bir hafta diliyorum.Bu sene ufak tefek kış hazırlıkları yaptık,turşular,tarhana,dondurucuya kalkan sebzeler,reçeller Allah herkese yaptıklarını ağız tadıyla yemeyi nasip etsin:)
hazırlık postlarının devamı inşallah gelecek bugünlük sebzelerimle başbaşasınız;


Bu biberleri yıkayıp tepsiye aldım,kuruduktan sonra bir iki gün balkonda beklettim ve ipe dizip kuruması için terasa çıkardım.Kuruduktan sonra fırınlayıp robottan çekerek pul biber olarak kullanıcaz kısmetse :)

Patlıcanları yıkayıp tercihen mangalda (en lezzetli hali oluyor), ocağın üzerinde ,közmatikle veya fırında közleyin.Sıcağıyla poşete koyun ve kabuklarını temizleyin...



Kırmızı biberleri yıkayın tercihen mangalda (en lezzetli hali ), ocağın üzerinde , ocakta közmatikle veya fırında közleyin.Sıcağıyla poşete koyun ve kabuklarını temizleyin...

Közlenen ve kabukları temizlenen patlıcan kırmızı biberleri ister benim gibi bütün olarak ister doğrayarak tek seferlik salata yapılacak şekilde buzdolabı poşetlerine paylaştırın ve ağzını bağlayıp derin dondurucuya kaldırın.Kışın afiyetle yiyin :))


Bu minik patlıcanları görünce annemle çok sevendik hem küçük hem ucuz olması dolayısıyla çarpıldım ve kışın karnıyarık yapmak için aldık,yıkayıp kabuklarını alacalı soyun kurulayın ve kızgın bol yağda kızartın.Soğuduktan sonra buzdolabı poşetlerine koyup ağzını kapatın.Derin dondurucudaki yerini alsın,afiyet olsun...



Bu domat biberleri biz çok severiz,her sene dolmasını mutlaka bir kez olsun yapmaya çalışırız.Buluncadayanamadık aldkı yıkayıp çekirdeklerini temizledik ve birer tencerelik dolma olacak şekilde buzdolabı poşetlerine dörder beşer paylaştırdık,ağzını bağlayıp derin dondurucudaki yerlerini aldılar.

Bu kırmızı biberlerin küçük olanlarını biz çok severiz,her sene dolmasını sık sıkı yaparız.Yıkayıp çekirdeklerini temizledik ve birer tencerelik dolma olacak şekilde buzdolabı poşetlerine dörder beşer paylaştırdık,ağzını bağlayıp derin dondurucudaki yerlerini aldılar.

10 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

canımm maşallahh allah ağız tadı ile yemek nasip etsin inşallah:))

Unknown dedi ki...

Benim hamarat Aykızım:))Kışlıklar ha
zır anneciğinle senin ellerinize sağ
lık.Afiyetle tüketin inşallah.Kursta
ilk günde inşallah harika geçmiştir.
Bizde enişteni yolculadık az önce birkaç günlüğüne Adanaya gitti:))Koca
man kocaman öpüyorum.

Pembe Tatlar dedi ki...

Ohh becerikli sultanım benim....

Rabbim ağız tadıyla yedirmek nasip etsin bitanecikim:D

Gülcan dedi ki...

ALLAH İYİ GÜNLERDE YEDİRMEYİ NASİP ETSİN İNŞALLAH.

neval dedi ki...

hamarat bacım kolay gelsin

Unknown dedi ki...

ellerin dert görmesin.bende bitirdim neredeyse hazırlıkları ama bir tek domates yapamadım malun çok pahalı.

hdidem95 dedi ki...

maşallah aysultanım bende cumartesi halletim bu işleri akşama kadar şimdi yoruluyoruz ama kışın rahat ediyoruz ellerine sağlık dezze kızııı:)) öptüm kocaman sevgiler

Sevil Şahin dedi ki...

oh oh kışın sana gelelim biz :))

PAPATYA PRENSES dedi ki...

hepsini berebar yemek duasıyla :)))

ellerinize sağlık cicişlerimmm

Disalce dedi ki...

bir başkadır bende yeri kış hazırlıklarının..çok severim çok...

öyle güzel hazırlamışsın ki özendim valla....çünkü ben becerikli değilim bu konuda..ellerine sağlık aysultanım..