6 Şubat 2009 Cuma

Namaz için ağlamak gerekmiyor mu?


Cumanız hayırlı,duanız kabul olsun bir sene evvel eklediğim bu yazım yorumsuz boynu bükük kalmış çokta manedar dayanaaım güncelledim buyrun okuyun sizde beğenecek misiniz bakalım;

Büyük velîlerden Beyazıd-ı Bestamî Hazretleri bir gün sabah namazına uyanamaz.Sabah olduğunda o kadar üzülür, o kadar ağlar, nefsini suçlayıp yüreğiyanarak öylesine bir istiğfar eder ki, bu yüzden sabah namazının sevabından daha fazla ecir kazanır...
Bunu gören şeytan ertesi gün o zatı erkenden sabah namazına uyarır. Çünkü,mü’minler sevap kazandıklarında şeytan kahrolur.

Madem ki, o zatın namaz kılamaması Allah’a daha çok yalvarmasına sebep olmuştur; şeytana düşen onun ikinci kez gözyaşı döküp yalvarmasını engellemektir.Acaba bu zamanda, sabah namazını kaçırdığında ağlayan, pişman olan, tövbe istiğfar eden, nasıl kalkabilirim diye çırpınan ne kadar mü’min var dersiniz?

Hiç uzaklara gitmeye gerek kalmıyor bunu cevaplamak için sabah namazı kaçırınca ağlamak mı? oda neymiş ki haftada kaç gün vaktinde kılabiliyoruz ki namazımızı nerde o şuur...bende eksik çok kendim için konuşuyorum...
sizler ne düşünüyorsunuz Allah hepimizin yardımcısı olsun.
Bizlerede böyle sağlam iman ihsan eylesin Rabbim..

NOT:Yazıyı nerden aldığımı hatırlamıyorum ama netten bulmuştum...

2 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

BEN YAZAYIM BARİ YORUMSUZ KALMASIN:)
RABBİM BÜYÜK ZATLARIN HİSSİYATINI NASİP ETSİN BİZE..
VE NAMAZLARIMIZI DOSDOĞRU KILMAYI..

Adsız dedi ki...

bende bu yazıyı okuyunca uyan ey gözlerimi hatırladım..sizede hatırlatmak istedim..

Sultan III. Murat Han bir sabah namazını kaçırmış.
Üzüntüsünden Uyan Ey Gözlerim Gafletten Uyan'ı yazmış

uyan ey gözlerim gafletten uyan
uyan uykusu çok gözlerim uyan
azrail'in kastı canadır inan
uyan ey gözlerim gafletten uyan
uyan uykusu çok gözlerim uyan

seherde uyanırlar cümle kuşlar
dillü dillerince tesbihe başlar
tevhid eyler dağlar, taşlar, ağaçlar
uyan ey gözlerim gafletten uyan
uyan uykusu çok gözlerim uyan

bu dünya fanidir sakın aldanma
mağrur olup tac-u tahta dayanma
yedi iklim benim deyu güvenme
uyan ey gözlerim gafletten uyan
uyan uykusu çok gözlerim uyan

benim, murad kulun, suçumu affet
suçum bağışlayub günahım ref'et
resul'un sancağı dibinde haşret
uyan ey gözlerim gafletten uyan
uyan uykusu çok gözlerim uyan

yani bunun için çok güzel bi yazı yazılabilir ama onu da size bırakıyorum..