8 Ocak 2008 Salı

Köfte Kısır...



Ne zamandır özlemiş arkadaşlarım köfte kısırımı,yapmadın bu aralar sen bize diyorlar,bende kıyamadım...yapıverdim bu cumartesi sabah erkenden hemde iki posta yemek için hazırladım...
Pek sevindiler afiyetle yediler arkadaşlarım ve hocalarım gerçekten özlemişler anladım çok iştahlıydılar (gerçi ne zaman yapsam parmaklarını yerler ya neyse...)
İşin özü ben yapmayı seviyorum onlarsa yemeyi (sakın yemeyi sevmediğimi çıkarmayın burdan tanıyanlar bilir ona da (yemeye) bayılırım...) Tarifine gelince bildiğiniz kısır sadece şekli değişik oda dersanede yemesi kolay olsun diye geliştirdiğim bir yöntem kim uğraşacak çatalla,tabakla ellerimizle yemesi kolay oluyor köftelerimizi...hatta bazı arkadaşlar mercimek köftesi diye yerler kısırımı... uzattım galiba biraz;


Malzemeler

1 kilo köftelik bulgur ( ben 1:5 kilo kullandım )

10 _15 dal ince doğranmış maydanoz

3 adet orta boy küçük küçük doğranmış kurusoğan

7 - 8 dal ince doğranmış taze soğan

1/2 göbek salata ya da küçükse göbek salatamız bütün olarak incecik doğranmış

tuz,karabiber,acı pul biber,vegeta...

4 yemek kaşığı domates salça

2 yemek kaşığı biber salçası

1 su bardağı sıvı yağ

2 limon suyu


Yapılışı

Bulgumuzu temizledikten sonra karıştırma kabımızın içine alıyoruz ve üzerini geçecek kadar sıcak su ekleyip üstünü örtüyoruz , şişmesini bekliyoruz.Diğer yanda yeşilliklerimizi yıkayıp,doğruyoruz.Bulgurumuzun içine salçamızı,limon suyumuzu,baharatlarımızı ve sıvıyağımız alıp iyice yoğuruyoruz ( bu aşama kaşık kullanabilirsiniz fakat elin lezzetinin geçmesi için yoğurmayı tercih etmekte fayda var...) kurusağanı ilave edip tekrar yoğuruyoruz,taze soğanı ekleyip yoğurmaya devam ediyoruz,göbek salatamızı da ekleyip iyice yoğuruyoruz.Tadına bakıp gerekirse tuz,limon suyu ve sıvı yağ takviyesi yapıyoruz ve iyice yoğurduktan sonra kısırımızdan küçük parçalar alıp aynı mercimekli köfte gibi şekil veriyoruz....Afiyet olsun...
Kısır yapacağınız zaman kısırınızı kursunuza,dersanenize,uzakta oturan bir arkadaşınıza,pikniğe götürecekseniz böyle köfte şeklinde hazırlamanız,yararınıza olacaktır hem yemesi kolay hem de taşıması tavsiye ederim...

Hiç yorum yok: