1 Kasım 2009 Pazar

Kıymalı Siron



Börek gibi beş çayı ikramı olarak ya da yemek davetlerinde değişik bir çeşit olarak ( leziz ve üstelik doyurucu:) keyifli bir lezzet karadeniz yöresinde çok meşhurdur.
Bizim karadenizle uzaktan yakından alakamız olmadığı halde bu lezzete karşı oldukça yakınım.Sık sık yapıp yeriz.Misafirlerimize de ikram ederiz.
Bu sefer de kıymalı yaptım çok güzel oldu denemenizi tavsiye ederim:)
Sironları sarma aşamasını çocuklarınızla beraber bile yapabilirsiniz.Siz sarın,kesin onlar tepsiye dizsin :)


Buyrun tarfimle başbaşasınız;

Malzemeler
5 yaprak yufka
500 gr yoğurt
5 diş sarımsak
200 gr kıyma
3 yemek kaşığı salça (biber & domates karışık olursa daha iyi olur )
tuz,karabiber,pul biber
1 çay bardağı sıvıyağ
2 kaşık toz kırmızı biber
50 gr tereyağ
1 .5 litre et ya da tavuk suyu (normal su kullananlarda var )



Yapılışı:Bir yaprak yufkayı masaya serin ortadan ikiye katlayın.İki kenarını küçüçük katlayın.Sıkıca sararak rulo yapın. İkişer parmak genişliğinde keskin bir bıçakla kesin.Sıkı sıkı tepsiye dizin (yufkalar bitene kadar işlemi tekrarlayın) iyice kuruyana kadar fırınlayın.
Sironları ( hepsini kullanmayacıksanız) servis yapacağınız kaba dizin.Üzerine kaynar et ya da tavuk suyunu dökün. Biraz suyunu çekmesini bekleyin. Sıvıyağda yemeklik doğranmış soğanı kavurun.Kıymasınıı ekleyin. Salçayı, baharatları ve tuzunu ekleyin. Sironların üzerine sarımsaklı yoğurtdu dökün. Kavrulmuş kıymayı üzerine yayın.Toz biberi tereyağında kızdırın ve üzerine gezdirerek sıcak sıcak servis yapın.
Afiyet Olsun...

Not :İster kıymalı,ister tavuklu yapın.İsterseniz sadece yoğurt ve biber sosuyla hazırlayın.Her şartta güzel bir lezzeti var:)

15 yorum:

hdidem95 dedi ki...

ne güzel görünüyor bende yapıcam ellerine sağlık canım öptüm sevgiler

Hansa dedi ki...

bizde ( yani annemde) hazır yufka mantığı çok olmadığı için bunu normal hamur yapıp kesip biçip doğrayıp haşlayıp üstüne aynı sarımsaklı yoğurt ve kıyma ikilisi ile yeriz ama sironunda tavuklusunu yemiştim güzeldi.
seninde eline sağlık.
ha bu arada karadeniz yemekleri sevilmezmi bende hayranıyım her birinin ayrı ayrı :):)

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Benim bi arkadaşım var:D kendisi karedenize odukça yakın ama hiç sevmez karadeniz yemeklerini. bi gün tanıştırıyım seni:D

Siron/Ziron Karadeniz'e özgü olsa da pek çok yörede yapılır.


Ellerine sağlık dostum.:)

makbule dedi ki...

Hımmm... Nefis görünüyor harikasın şeker. Ellerine sağlık

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

ben bunu emreyle yapsam kabus olur sanırım mutfak:)tamir setini de alır mahvolurum:)
ellerine sağlık sultanların sultanı
nefisss görünüyor
öpüyorummm

hanimeli21 dedi ki...

Oncelikle ellerine saglik, ben de yufkayi Avrupa'da kolayca bulamayanlardanim, ben de yogurtlu eriste veya makarnanin uzerine, sogan, kiyma, domates ve maydonozu kavurup koyuyorum nefis oluyor.
Bizim de Sinop'lu komsumuz tavuklusunu ama yufkalari rulo yapmadan yapiyor tirit diyor ama bizim tiritimiz sert koy ekmegiyle daha bi guzel oluyor gibi geldi bana.

Safiye dedi ki...

Hansacığım katılıyorum sana.. Severiz bu ve buna benzer lezzetleri.

Ellerinize sağlık..

Pembe Tatlar dedi ki...

Ellerine sağlık canım bu harrika lezzeti tatma şerefine nail olan kişilerdenim:))))

mutfaktakizaman dedi ki...

hmmm nefis biseye benziyor ellerine saglik canim tatmak isterdim;))

istebudurhayat dedi ki...

çok güzel görünüyor şu mide ağrılarım geçsin en kısa zamanda deneyeceğim ellerine sağlık

nurşen dedi ki...

Aysultanım selamlar,ellerine sağlık canım nefis görünüyor,afiyet şeker olsun size.
Sevgiler

HÜLYA dedi ki...

ellerine sağlık sultanım bir karadenizli olarak 10 üzerinden 10 verdim sana... :))

afiyet şeker olsun canım

Bucanni dedi ki...

Canım aynısından bir tanıdığım bana getirmiş ama onlar silor diyor. Yapınca çok lezzetli bişey oluyor :)

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Off super olmus, ellerine saglik. Gercekten cok istah acici!

kalpkurabiye dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel olmuşş ben çok severim sironu..