11 Mayıs 2009 Pazartesi

Fırında Çeşnili Patates...

Bir yorumla kenarda kalmış bu tarifimi,
tekrar paylaşmak istedim sizlerle buyrun ;
Malzemeler;
8 adet orta boy patates
1 adet büyük boy kuru soğan
iki yemek kaşığı domates salçası
bir yemek kaşıgı biber salçası
tuz,karabiber,acı pul biber
Bir paket Knor pastırmalı çeşni
bir çay bardağı kadar sıvı yağ
biraz tereyağ (isteye bağlı)
Yapılışı; Patatesleri elma dilimi şeklinde keselim orta büyüklükte bir tepsiye dizelim,diğer tarafda soğanı yemeklik doğrayıp sıvı yağ ile beraber ateşe alalım,soğanlar pembeleşe kadar kavuralım baharatlarını,çeşnisini ve salçayı ekleyelim,biraz su koyup beş dakika daha pişirelim.Tepsiye dizdiğimiz patateslerin üzerine sosumuzu güzelce dökelim ve istenirse küp küp kesilmiş tereyağı parçacıklarını da ilave edip eğer gerekli görünürse bir çay bardağı su ekleyerek fırında 20 dakika kadar pişirelim...
Afiyetle yenmeye hazır!!!
bizim evde patates çok tüketilir,hepimiz bayılırız,hem yapması kolay hem lezzetli hem de ucuz yollu bir yemek...
pirinç pilavı ve bol salata ile çok güzel gidiyor
mutlaka yapıyorsunuzdur fakat çeşnilisi harika oluyor HARİKA...

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Ne kadar pratik ve güzel bir tarif olmuş ellerine sağlık canım....

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Patates olsunda nasıl olursa olsun:))

Ellerine sağlık sultan ciciş. Az sonra görüşmek üzere:)))

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

canım benim,
ellerine sağlık. patatesin her türlü versiyonuna bayılıyorum:)))
nefis olmuş
öpüyorummmmm

Unknown dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık çok leziz ko
caman öpüyorum...

ipek dedi ki...

Patatesin her türlüsünü çok seviyorum. Bu da bana yeni bir alternatif oldu. Ellerine sağlık. En kısa zamanda deneyeceğim.