20 Mayıs 2009 Çarşamba

Tarçınlı Diyet Ayva Tatlısı:)

Merhabalar!

Nasılsınız ?Bu aralar bir yorgunum sormayın bahardan olsa gerek hem uzunca yazmak istiyorum hemde üşeniyorum yazmaya fazla uzatmadan minik bir girişle ve kullandığım baharatların faydalarıyla beraber tarifime geçiyorum;

Diyete yeni başladığım sıralar meyvamı yemeyi hep unutuyordum.
Bir zamanlar hem tatlı hem meyva (unuttuğum ) yeme isteğimi giderdiğim pratik bir lezzet diyet yapanlara ve şeker hastalarına tavsiye ederim:)



Tarçın ve hindistan cevizinin faydaları;

TARÇIN

Her yemekten sonra içinde bir miktar tarçın bulunan bir tatlı yemeyi unutmayın. Tatlı yemek istemiyorsanız, küçük bir çay kaşığı dolusu tarçını doğrudan suya ekleyerek içebilirsiniz. Tarçın kan şekerini düzenliyor, ayrıca sinir sistemini rahatlatıyor. Öte yandan köri baharatının içinde bulunan Tumerik adlı maddenin eklem iltihabını ve romatizmayı önlediğini unutmayın.

HİNDİSTAN CEVİZİ
Hindistan Cevizi çok besleyici, güçlendirici ve şişmanlatıcı bir besindir. Yüksek oranda fakat kolayca sindirilebilen yağ içerir. Vücut bu yağdan diğer yağlara nazaran daha kolay yararlanır. Bu yağ hem fiziksel hemde kimyasal özelliği bakımından tereyağına çok benzer. Hindistan Cevizi bütün amino asitleri içeren yüksek kalitede protein içeriğine sahiptir. Potasyum, sodyum, magnezyum, ve sülfür açısından da zengin bir besindir.Kurutulmuş hindistan cevizinin enerji değerleri oldukça yüksektir. Her 100 gram Hindistan Cevizi 662 kalori içerir. Tek bir hindistan cevizinin suyu vücudun günlük beslenmesi için gerekli olan C vitaminini yeterli bir oranda karşılar. Ayrıca, B grubu vitaminlerinide içerir.



Malzemeler
1 adet büyük boy ayva
1 tatlı kaşığı tarçın
1 çay kaşığı hindistan cevizi
1/2 çay bardağı su

Yapılışı:Ayva güzelce yıkanır,ikiye bölünür ve çekirdeklerinden ayrılır (pişireceğiniz tavaya ayva çekirdeklerini alın) ayvaları küçük küçük doğrayıp (kabuklarıyla kalsın ki besin değeri düşmesin) tavaya alın ve suyunu ilave edip yumuşayana kadar pişirin. Altını kapamadan hemen önce tarçınını ilave edip iki çevirin ve servis kaselerine bölüştürüp hindistan ceviziyle süsleyin soğuyunca afiyetle yiyin:)

NOT:Ben dört eşit porsiyona böldüm ayvalarımı (1/4 ayva 1 meyva olduğundan dolayı.. :)

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Offf ya her yerde tatlı ben tatlı kri
zindeyimmm ağlıycam valla bende isterim ellerine sağlık tatlım kocaman öpüyorum...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Bana bunun armutlusunu yapsana dostum:)
Ama hindistan cevizi istemem bilesin:))