11 Eylül 2008 Perşembe

ANNEMİN DOĞUM GÜNÜ VE CİCİ PASTAMIZ

Geçtiğimiz cuma günü (5 eylül) canım annemin doğum günüydü,canım arkadaşım PAPATYAPRENSES bir gece evvel bana çaya gelmişti, tabii ben onu bırakmadım ve bizde kaldı.Hiç uyumadan sabah 05:30 kadar oturduk[yazının burasında ben yani papatya müdahele ediyorum.efendim benim arkadaşım o saatte yattı biz en küçük cicişle sabah 10.30'a kadar muhabbet ettik],sahurumuzu yaptık çok keyifli bir gece geçirdik.Sabah uyanıp biraz keyif yapalım derken,dalmışız tv ye "Selena " izlemeye bir baktım saat beşe geliyor akşama az kalmış anneme pasta yapalım dedim çıkarttım malzemeleri bizim ciciş (annemin cicimi cici kızı) tutturmasın mı ben yapıcam cicimin pastasını diye iyi o zaman yap dedim ,Aysultan'ın mutfağında Papatya Prenses başladı pasta yapmaya,mikserimizi bozup çoktan attığımız için baya bir zor oldu kekimizi çırpmamız,ama zoru başardık ve sonunda hoş bir pasta yaptık.
Ellerine sağlık canım Papatyam sana Bedia ve Fatma teyzeme,Hilal e güzel bir akşam geçirmemize vesile olduğunuz için çok teşekkür ederim...

Ayaklarınıza sağlık,

22 SENE EVVEL BU DÜNYAYA İYİKİ SENİN KIZIN OLARAK GELMİŞİM,

MUTLU,HUZURLU,SICACIK BİR YUVADA BÜYÜMEMİZE VESİLE OLDUGUN İÇİN,

SEVMEYİ,SEVİLMEYİ,YENİLMEMEYİ ÖĞRETTİĞİN İÇİN,

LEZZETLİ ELLERİNLE YAPTIĞIN CANIM YEMEKLERİNLE BESLEYİP BÜYÜTTÜĞÜN İÇİN,

HATAMLA,GÜNAHIMLA,EKSİĞİMLE SEVDİĞİN İÇİN,

ÜÇÜMÜZÜ DE ÇOK GÜZEL YETİŞTİRDİĞİN İÇİN,

ANNEM OLDUĞUN İÇİN ,

RABBİM BİZİ SANA EVLAT ,SENİ BİZE ANNE OLARAK GÖNDERDİĞİ İÇİN,

RABBİME ŞÜKÜRLER OLSUN,

SANADA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM ANNECİĞİM

SAĞLIKLI,MUTLU,HUZURLU,HEP BERABER NİCE YAŞLARA ULAŞMANI ALLAH'DAN DİLERİM...

SENİ ÇOK SEVİYORUM ,MİSS KOKULU YANAKLARINDAN KOCAMAN ÖPÜYORUM ANNEM...

Uzatmış olabilirim arkadaşlar inşallah sıkmamışımdır sizi,lafın özü arkadaşlarımla,teyzelerimle,annem ve kardeşlerimle çok keyifli bir akşam geçirdik...inşallah seneyede kavuşup tekrarını yaşamayı Rabbim nasip eder...

Hayırlı iftarlar...

****
Eveeett yazının içinde bu kadar benden(papatya prenses yani) bahsedilir de ben bu yazıya pat diye lodoslama atlamaz mıyım,atlarım:) Efendim cicişimin anlattığı üzre onlara çayıp gidip,yüzsüzlük edip sahura birde üstüne ertesi fün iftara kalınca dedimki ciciannemin pastasını ben yapmalıyım. Tam istediğim gibi olmadı,malesef mikserimiz bozulduğu için. İnşallah seneye daha enfeslerini yaparız:) Önce tarifi paylaşayım:

Malzemeler:
4yumurta
3fincan toz şeker
1fincan kaynar su
3fincan un
1paket kabartma tozu
1tepeleme yemek kaşığı kakao

Üzerine:
2,5bardak süt
Yarım bardak toz şeker
Yarım bardak nişasta
1tepeleme yemek kaşığı margarin
1paket vanilya
1bardak sütle çırpılmış krem şanti

1paket çikolata sosu+2,5bardak süt

Yapılışı: Önce pandispanyayı yapıp fırına atıyoruz. Normal şartlarda bu ölçüyle iki katla bir pasta olması lazımdı ama biz elle çırptığımız için ikiye bölmedik tek katlı bir pasta yaptık.
Sonra kremayı yapmak için tencere şeker ve nişastayı alıp karıştırıyoruz,üzerine sütü ilave edip ocağın altını yakıyoruz. Kremamız iyice kıvam alıp kaynadıktan sonra altını kapatın,margarin ve vanilyayı ilave edip çırpıyoruz. Bir tarafdan da cici kardeşinize krem şantiyi çırptırıyorsunuz:) Krem şantinin içinden pastanın üzerine süs yapcak kadar ayırıp gerisini krema ılınınca içine ilave edip tekrar çırpıyoruz. Pandispanyayı servis tabağına alıp üzerine kremayı buluyoruz. Bir yandan da çikolata sosunu pişiriyoruz. Biraz ılınınca onu da kremanın üzerine bir güzel yayıp akıtıyoruz. Dolaba kaldırıp soğumasını bekliyoruz. Soğuduktan sonra şantiyle arzu ettiğimiz gibi süslüyoruz.

Bir tavsiyem var siz bunları cicianneniz uyurken yapın da süpriz olsun,bizimki gibi kadıncağız uyandıktansonra aklına gelip gözünün önünde yapmayın:D

cici annem

Efendim biz bir de o gün ciciannemin isteği üzerine simit yaptık yani yaptım:) Ciciannem ve Hakim amcama jest olarak ikisinin baş harflerini hazırladım:) Umarım ikisinin de hoşlarına gitmiştir. (gerçi biliyorum gitmiştir ama olsun:P) Ya Rabbim ne şımarık bir cicikızım ben böyle:)
Neyse efendim bu yazı aldı başını gitti,simidin tarifini bir başka zaman aysultanım verir inşallah...

Bu arada unutmadan:

CİCİANNECİM SENİ ÇOK SEVİYORUM,İYİ Kİ DOĞDUN,İYİ Kİ SİZLERİ TANIDIK:) NİCE BERABER HUZURLU VE MUTLU YILLARA!

13 yorum:

Papatya Prenses dedi ki...

Yazının içine bir sürü şey yazıp birde yorum yazan kaç kişi vardır acaba:D he gerçi biliyorum halenzem var:))

Ellerime sağlık mı desem,ellerimize sağlık mı:P Neyse canım sende yardım ettin,hakkını yiyemem:D

Hadi ben gidiyorum çok bıdıbıdı ettim:)

sizi seviyorum cicişlerimmm:)

Papatya Prenses dedi ki...

Ha bu arada Hakim amcacım cicianneme bir mikser al en kısa zamanda :D

Aysultan... dedi ki...

Prensesim ellerine sağlık,gerçekten çok şeker bir pasta (benimkini daha güzel yapmışdın )şaka şaka ...
güzel bir gündü,
birlikte vakit geçirmekten ne çok keyif alıyoruz biz ya
ne güzel kendimiz yazıp
kendimiz yorumluyoruz :))
körler sağırlar birbirini ağarlar hesabı...
kocaman öptüm seni
bizde sizi seviyoruz cicim
kolay gelsin sanada ...

kitchensweetkitchen dedi ki...

İkinizin de eline sağlık.Annelerimiz bizim için çok pasta yaptı.Şimdi de biz onlara yapalım di mi:)
Hayırlı iftarlar...

klasiktatlar dedi ki...

Bu gün fark ettim blogunuzun olduğunu Blog Manşetten, İyi ki etmişim.

Belli ki evinizde bir şenlik var, cici annenizin doğum günü. Yine belli ki bu sevinç, bütün yıldızları pastanızın üzerine toplamış..

Yıldızlara karşı hassasiyetimi bağışlayınız lütfen, belki de o yüzden yorumumu uzun tutuyorum.

Cici Annenize, nice nice sağlıklı ve mutlu yıllarını Hakim amcanızla birlikte geçirmesini niyaz ediyorum. Cici pastanız için ise efendim, ellerinize sağlık diyorum..

kalın sağlıcakla..

klasiktatlar dedi ki...

Kafam karıştı, kim yaptı bu pastayı?

Papatya Prenses dedi ki...

Klasik abicim ben iftardan sonra çaya aysultana gitmiştim.sonra orda kaldım.erti gün de ciciannemin doğum günü olduğu için pastayı aslında aysultan yapacaktı ama ben yapayım dedim. yani pasta ay sultanın evinde papatya prenses tarafından yapıldı:)
ama ben sitemde yayınladım ikimiz ortak bir yazı yazdık:)

var mı başka sorusu olan:)

Halenze Özlem dedi ki...

ay sultanım Allah hayırlı uzun ömürler versin annene ve sabır versin ppatya gibi manevi bir kızı olduğu için. mikser lazım olduğunda beni çağırın blog aleminde benden iyi mikser bulamazsınız:)) ellerine salık bu pastada emeği geçen herkesin ..

sofraozlemi dedi ki...

ilk yorumu okuyunca bende hemen öçlemim var diye atlıcaktım ama sen 2. yorumda yazmışsın zaten:)
heyecanlı bir süpris olmuş ..ne mutluki annenize sizin gibi cicişleri var..hayırlı seneler dilerim kendicine:)

canım pasta bence muhteşem..miksersiz böle oluyorsa mikserlisini düşünemiyorum artık.;)..


gece gece neler konuştunuz bakim siz he:)söleyin aplanıza dökülün şöle:)

hadi öptüm her iki cicişide..

sevgilerimle.

Aysultan... dedi ki...

yani papatya yayınlamadı ben yayınladım. ufak bi cümle hatası yapmış cicişim:)

Leyla Poyraz dedi ki...

Kızlar pasta okadar kıkırdamanın ardından, çok güzel olmuş ellerinize sağlık..
aysultanım anneciğininde ellerine sağlık..

Limonlu Kek dedi ki...

Her ikinizin de ellerine sağlık, Sevgili Aysultan annenin de doğumgününü kutlarım, daha pekçok doğumgünü pastasını yaparsın inşallah, sevgiler...

Kız Kulesi dedi ki...

canlarım ellerinize sağlık..Anneninde doğum günü kutlu olsun..Allah bir ömür birarada sevgiyle muhabbetle yaşatsın sizi..