14 Ekim 2008 Salı

ZEYTİNYAĞLI TAZE FASULYE

GÜN SOFRAMIZ VE MENÜMÜZ...den bir lezzet daha pek severiz biz ailecek zeytinyağlı yemekleri ,sık sık yapar ve tüketiriz herkes bilir yapmasını olsun birde benim tarifime bakın belki bir değişiklik yakalarsınız neyse fazla söze gerek yok geçelim tarifimize;


Malzemeler
1 kilo taze fasulye ya da çalı fasulyesi (çalı olursa pek güzel olur benimki bu sefer taze fasulyeydi...)
6-7 adet küçük kuru soğan
7-8 adet domates
2 yemek kaşığı toz şeker (tadı ağıza gelmeli...)
2 - 3 tatlı kaşığı kadar tuz
1 bardak zeytinyağ (halis yağ olursa süper olur...)


Yapılışı:
Bir tencereye kılçıklarını alıp yıkadığımız ve ikiye böldüğümüz fasulyeleri alalım.İnce doğranmış soğan, küçük küçük doğranmış domates, tuz, şeker ve Zeytinyağını ilave edip ateşe oturtalım. 45 dakika kadar pişirelim.Dinlenmiş olursa lezzeti bir kat daha artar zeytinyağlı yemeklerin piştiği günden çok daha güzel olur ertesi gün...
Afiyet olsun...
Not: Su ilavesi yapmaya gerek yok çünkü taze sebzeler zaten suyunu pişerken salacaktır.Çok susuz kalırsa 1/2 bardak kadar su konulabilir ...

Not: Zeytinyağlı yemekler pişirildikleri tencerede soğumaya bırakılır.
Soğuduktan sonra servis tabağına alınır.

14 yorum:

yesildomates dedi ki...

çok lezzetli görünüyo..
ellerine sağlık..
öpüyorum..
görüşmek üzere....

PAPATYA PRENSES dedi ki...

zeytinyağlı yemeklerin hemen hemen hepsine(patlıcan ve kereviz hariç) bayılırım. ama fasulye ve pırasanın yeri bir numaradır:)
ellerine sağlık ciciş,enfes görünüyor.

neslihan erzincan özgür dedi ki...

En sevdiklerimden,ellerine sağlık canım,çok güzel görünüyor.sevgilerimle...

TAZE NANE dedi ki...

Görünüşü çok güzel.
Ellerinize sağlık.
Sevgiler.

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım,
Selamlar sevgiler............

LeYYa dedi ki...

sağol güzelim.senin fasulye de ye beni diyor.luluyla arkadaş olmana rağmen hernasılsa ilk defa yorumlaşmak nasiboldu))yoksa ilk değil mi)).neyse lulunun kardeşi benim de kardeşimdir.(sık yorumlaşmasakta..)selametle kal güzelim..

hdidem95 dedi ki...

ellerine sağlık canım pek güzel görünüyor sevgiler

fatosun mutfagından... dedi ki...

çok severim z.yağlı fasülyeyi ve enfes görünüyor..ellerine sağlık sevgiler

Saliha dedi ki...

ben nedense evlendım evleneli yemek ayırmıyorum:))))) bayıldım buna aysulatn
ve degısık bişi yakaladım..soğan!! ben bu kadar soğan koymuyorum ve soğanın cogaldıkca lezzet kattıgına emınım..mmmmmmmmmmmm ellerınıze sglık:)

taaa resmın gerısınde kıflenın yanındakı borcam da ne var?sankı tatlı gıbı merk ettım..birde pasta tarıfını beklıyorum:)

sevgılerımle..

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

hımm en sevdiğim zeytinyağlılardandır..ellerine sağlık cicişim..

fatosun mutfagından... dedi ki...

HAYIRLI ve BEREKETLİ CUMA'LAR

Hansa dedi ki...

EN sevdiğim ve en çok yaptığım zeytinyağlı çeşidi bayılırızzz...
Bu arada ben gelmeyeli blogun coşmuş valla herşey süper elinize sağlık....

Saliha dedi ki...

HAYIRLI CUMALAR SULTANIM!!!!!

Tahire...( Kız kulesi ) dedi ki...

offff be en sevdiğim yemek taze fasülye enfes görünüyorrr eline sağlık canımmm :)