6 Ocak 2010 Çarşamba

Cevizli Erişte & Öğlen Yemeği Soframız

Dün öğlen yemeğinde papatya prenses'im ve ekibi bizdelerdi ...
Çok keyifli vakit geçirdiğimizi söylememe gerek yok sanırım,bol muhabbetli eşliğinde nasıl akşam olduğunu,zamanın nasıl geçtiğini anlayamadık bile :))
Gelelelim neler yedik,neler içtik :)))


Malzemeler
1/2 kilo erişte makarna
100 gr tereyağ
1 - 2 yemek kaşığı sıvıyağ
100 gr iri cekilmiş ceviz
tuz

Yapılışı:Tencerede su kaynatılır ve erişteler haşlanır (çok haşlanmamalı hamur olmamalı...) süzülür,soğuk sudan geçirilir.Tencereye tereyağ ve sıvıyağ alınarak kızdırılır.Erişteler ilave edilir güzelce harmanlanır.Bir iki dakika daha pişirilir ve sıcak sıcak borcama dökülür.Üzerine bolca iri kıyılmış ceviz serpilir.Afiyetle yenilir...
Afiyet Olsun :)
Soframızdan bir görünüm :)
Ben bayılırım közlenmiş kırmızı biber salatasına:)

Kırmızı biberleri ( isterseniz üzerlerine bir kaç kesik atarak pişmesini kolaylaştırmış olursunuz ), közleyin.Kabuklarını soyun ve bir kaba küçük küçük doğrayın.
sarımsak, zeytinyağı,ince kıyılmış maydanoz ve sirkeyi ekleyin, güzelce karıştırın ve servis yapın:)

Afiyet Olsun...
NOT:Közlenen biberleri bir poşete koyup ağzını kapatarak bekletirseniz, kabukları çarçabuk soyulur:) Ben yazdan közleyip,dondurucuya kaldırdığım biberleri kullandım...


Turşu en sevdiğim lezzetlerden olduğu kesin:) bayılarak yerim biraz su tutmasının ve tansiyon sorunu dışında fazla zararı olmayan bir iştah açıcı (en büyük zararı bu olsa gerek :P

Soframızda neler mi vardı buyrun menümüze;

Yoğurt (yayla) Çorbası
Karnıbahar salatası
Kırmızı biber salatası
Karışık turşu
Tavuklu pazı (tarif tavuksuz :)
Fırın patates (tarifi yakında)
Cevizli Erişte
Kabak Tatlısı
Vişne suyu (ev yapımı)

22 yorum:

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Ben anlamam sofraya bir tabak da benım için koy canım cekdı ellerine sağlık.

Ballı Cimcime dedi ki...

Yine harika bir sofra; leziz mamalarla donatılmış. Ellerine sağlık canım, sevgiler..

Unknown dedi ki...

KRAL SOFRASIYMIŞ NİNEM AH KEŞKE YAKIN OLSAYDIM DA ERİŞTEYE BİR DALSAYDIM.AFİYET OLSUN BEREKETLİ SOFRALARINIZ OLSUN

paşakızı mutfakta dedi ki...

Canım ellerine sağlık..Davete gerek varmı bilmiyorum ama ben kaşığımı çatalımı ve bıçağımı alıp geliyorum:)

Unknown dedi ki...

Sultanım harika bir sofra ellerine
sağlık afiyetler olsun kocaman öptüm...

hdidem95 dedi ki...

offf bu ne güzel lezzetler aysultancım ellerine sağlık afiyetler olsun herkese öptüm sevgiler

PAPATYA PRENSES dedi ki...

ahh turşu! ve ah patates! :)))

hepsi için ellerinize sağlık cicişlerim:) en büyükten en küçüğe:)))

erişte de enfestii:)

Suskun dedi ki...

Erişte enfes görünüyor:) Uzun zamandır yapmıyordum fotoyu gördükten sonra en yakın zamanda yapmaya karar verdim:)

tub@ dedi ki...

Erişteyi minik Sezoş'ta çok seviyor sık yapıyorum şu ara, üzeri cevizli hele mmmmm....

Size misafir olmak varmış yaa...


İmrendim valla :(


Sevgiler tatlım :D

Hansa dedi ki...

turşu tabağı gözüme bi ilişti bi saat sayfada kaldım... birazcık vücutta su tutması ve ttansiyonu yükseltmesi ve ( benim için) bebeğe giden kan akışını yavaşlatıp büyümesini engellemesi gibi basit sebeplerden(!) dolayı yiyemiyoruuuummmmm...
ama acısını çıkarmayı ümid ediyorum:)

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

o turşu var yaaa,kavurması ne güzel olur fasulyenin.Ellerine sağlık:)

elif dedi ki...

ohh ohh daha ne olsun aysultancım sofrada:)hepsi birbirinden leziz tarifler.cevizli erişteye bende bayılırım.ellerine sağlık canım.sevgiler..

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık.Afiyet şeker olsun sevgiler arkadasım.

SİBEL - engüzeltatlar dedi ki...

Ay ben çok severim cevizli erişteyi ellerineze sağlık... Tabi turşuyu da :)şimdi ikisinde de olsa da yesem :)

Sevil Şahin dedi ki...

canım sultanım ellerin dert görmesin
masada harika herşey var ellerin dert görmesin
muhabbette dersen o zaten sahane belli yazından
oh kimleri konuştunuz onuda yazın bari :))
canım benim şaka bir yana herşey harika olmuş
bu guzel yemek sofralarınızın devamının gelmesini diliyorum sevgiler öpüldün canımcım

Pembe Tatlar dedi ki...

Off ben o çorbadan istiyorum:)))

Ellerine sağlık canım herşey çok güzell muhabbetiniz bol olsun ...

makbule dedi ki...

canım ellerine sağlık valla canım çekti hepsi harika :)
bu arada nacizane bir tavsiyem olucak erişteleri teflontavada yağsız olarak kavurup sonra yağını suyunu ekleyip pilav gibi yaparsan da çok hoş olur. hem sürülmediği için vitaminleride kaçmaz hamurda olmaz bi tanem annecim öyle yapar :) dur aklıma getirdin yapıp ekliyim bi müsait zaman da bloguma...

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Hımmm sofrada yok yok hepsi nasılda güzel görünüyor...Benide çağırsaydınız hemen gelirdim...Hepsi birbirinden güzelll ellerinize sağlık canım...Ağzınızın tadı hiç bozulmasın papatyamla dostluğunuz daim olsun inşallah...
Öptüm...

Unknown dedi ki...

SENİNLE DAMAK ZEVKİMİZ ACAYİP UYUYOR BAYILIRIM BENDE BU LEZZETLERE. IMM IMMM DİYE DİYE BİR KALDIM NEFİS GÖRÜNÜYORLAR ELLERİNE SAĞLIK CANIM...
SEVGİLER...

miray dedi ki...

erişteye bayılırım canım, görüntü zaten süper. eline sağlık :)

sevimlimutfak dedi ki...

Cevizli erişte çok güzel görünüyor ama benim gözüm kırmızı biberlerde takılı kaldı. Hemen dondurucudan çıkarttım bende yapmak için. Afiyetler olsun. Sevgiler...

VOLKAN - KALDERA dedi ki...

Ooooo bizim kızlar toplaşmış toplaşmış toplaşmış :P
Ayy bi ben sevemedim şu erişteyi, hem de cevizlisini :/
Ama o kırmızı biber, turşu, vs...
Sabah sabah işkencemisiniz kızlar siz yaaa :))