1 Ağustos 2009 Cumartesi

Hindistancevizi Güzeli ....

Bu tatlıyı geçtiğimiz ay Tek Rumeli Tv de Emine hanım yapmıştı adını alamadık tarifin (ismini ben koydum) iyi ki yapmışlar tam bir yaz tatlısı.Hem leziz hem hafif üstelik tecrübeyle sabittir kiloda aldırmıyor:) tabii hep dediğim gibi dozunda tüketildiğinde hiçbir tatlı öcü değildir...
Taktık biz bu aralar bu tatlıya yapıp yapıp yiyoruz.En son Günümüz için yapmış afiyetle yemiştik.Günde herkes bayıldı tarifini alan alanaydı yani:)
Bence hemen bugün kalkın yapın şiddetle tavsiye ediyorum.Dua edersiniz bana :)



Malzemeler
1 su bardağı hindistancevizi
1 su bardağı galeta unu
1 su bardağı kıyılmış fındık
4 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 paket vanilya
1 paket kabartmatozu
1 su bardağı sıvıyağ

Şerbeti için;
1 su bardağı toz şeker
1.5 su bardağı su

Üzeri için;

1 poşet sade kremşanti + 1 su bardağı süt
kıyılmış fındık


Yapılışı:
Yumurta ve şeker iyice çırpılır.Sıvıyağ eklenip tekrar çırpılır.Hindistancevizi,galeta unu,fındık,vaniyla ve kabartma tozu ilave edilip iyice çırpılır.Yağlanmış borcama dökülür içini çekip üzeri kızarana kadar pişirilir.
Diğer tarfda şerbet kaynatılır ve soğumaya alınır.Pişen kekin ilk sıcağı çıkar çıkmaz soğuk şerbet dökülür ve kek iyice soğutulur.Şanti çırpılır.Kek soğuyana kadar dolapta dinlendirilir.Kekin üzerine güzelce yayılır.Fındık serpilir 15 -20 dk dolapta dinlendikten sonra istediğimiz şekilde dilimlenerek servis edilir.

Afiyet Olsun:)

6 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Hindistan cevizi sevmeyen benim bile favori tatlım oldu. Heryerde ve herkese anlatıyorum,öyle güzel bişi:)


Ellerine sağlık bitanem. Nefisdi nefis:)

TAZE NANE dedi ki...

İnan çok harika bir tatlı.
Ne hoş görünüyor.
İyi hafta sonları.

Unknown dedi ki...

Bu tatlıyı en kısa ssürede deneyeceğim. harika görünüyor soğuk soğuk süper olur.
ellerine sağlık
öpüyorum.

Pembe Tatlar dedi ki...

Ellerine sağlık sultanım hindistan cevizi herzaman favorimdir sizlere afiyet olsun mutlu pazarlar sultanım:)

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Nefis olmus ellerine saglik!! Bana bu adrese mail gonderirmisin : dusbahcesiblog@gmail.com ; sana o kelebekli fotografi gondereyim. Istemistin ya hani:))))

Adsız dedi ki...

Bu tatlıya bayıldım,tek kelimeyle beni bitirdi,nefis görünüyor,ellerine sağlık,etkinliğim var sitemde katılmak istersen sevinirim,iyi bayramlar,sevgiler.