12 Aralık 2009 Cumartesi

Deniz Börülcesi

deniz börülcesi

Geçtiğimiz ramazan bayramı büyük bir markette bulduğum hemen iki bağ aldım.Malum merak ediyordum.Deneyip öğrenmeliydim.Damak tadıma çok uyan bir tür değil fakat yenmiycek gibi kötü birşey de değil.
Bir defa denemekle birşey kaybetmezsiniz.
Ben biraz fazla haşladım diriliğini kaybetti siz biraz daha diri bırakın.
Deniz börülcesini tarihçesini merak edenler tıklayıp öğrenebilirler.Buyrun tarifime;


Malzemeler
1 bağ deniz börülcesi
3 çorba kaşığı zeytinyağı
3 diş sarmısak
1/2 limonun suyunu

Yapılışı:Deniz börülcelerinin çamurlu kısımlarını kesip atın , topraklı kalan kısımlarını iyice yıkayın.Tencereye soğuk su koyarak kaynatın , içine deniz börülcelerini atın , 7 - 8 dakika kadar haşlayın (ben biraz fazla pişirdim) Börülceleri süzün , soğuk sudan geçirip (renklerini kaybetmemeleri için) soğumaya bırakın. Soğuduktan sonra sapları alt kısmından tutarak parmaklarınızla ince dallardaki yeşil börülceleri bir tabağının içine sıyırın.Bir kapta zeytinyağı, dövülmüş sarımsak ve limon suyunu çırpın börülcelere ilave edin, güzelce karıştırıp.Servis edin

Afiyet Olsun...

18 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

deniz ürünleri hakikaten denizin kendi gibi deerin ttalar birbirinden farklı ve özgül afiyet olsun canımm denemekte fayda var ne demişler aklımızda duracağına midemizde dursunn:))

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık bende bir tabak
isterim kocaman öptüm...

Saliha dedi ki...

ellerine saglık ben cok severımde esım pek arası yok:)ben genelde sirkeli karbonatlı suda haşlıyorum 5 dk.

sevgılerımle sultanımmm...

neslihan erzincan özgür dedi ki...

ellerine sağlık canım.ben de çok merak ediyordum ama markette görünce vazgeçtim,sanırım tadı bana da göre değil:-)iyi hafta sonları.sevgilerimle...

elif dedi ki...

bol limon,zeytinyağ ve biraz da tuz ile neredeyse tüm yeşillikleri afiyetle yerim:)Benim sevdiğim bir tat deniz börülcesi.Ellerine sağlık canım.Sevgiler..

Pembe Tatlar dedi ki...

Aynen hiç denemedim ama merakta etmiyor değilim yani:)))

ellerine sağlık sultanım...

Unknown dedi ki...

BİZİM EGE BÖLGESİNDE ÇOK BULUNUR BU DENİZ BÖRÜLCESİNDEN HER PAZARDA BULUNUR. BEN LEZZET OLARAK ÇOK SEVİYORUM KENDİLERİNİ..SALATA TÜRÜ OLAN HİÇBİR TADA HAYIR DİYEMEDİĞİM İÇİN SANIRIM. EĞER KILÇIKLARINDAN GÜZEL TEMİZLENİP DAKİKASI DAKİKASINADA KAYNATILIRSA BENCE GERÇEKTEN SENİNDE DEDİĞİN GİBİ YEMEĞE TATMAYA DEĞER BİR LEZZET...

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

sen de ben gibi yeni şeyleri denemeyi seviyorsun anlaşılan aysultan :)
ellerine sağlık güzelim .

Hansa dedi ki...

kara börülcesine devam o zaman :):)
sevgiler.

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Aysultancım bizim çok sevdiğimiz bir lezzettir deniz börülcesi. Annem, börülceleri haşlayıp, ayıkladıktan sonra üzerine domates rendesi, ezilmiş sarımsak, limon ve zeytinyağı ile bir sos hazırlar. Domates ve sarımsak, tatta çok fark yaratıyor.
Ellerine sağlık canım:).
Sevgilerimle:)).
aslı

nurşen dedi ki...

Selamlar arkadaşım.Güzel bir hafta geçirmeni dilerim.
Sevgiler

hdidem95 dedi ki...

aysultanım ben bunu denedim hemde yenilmeyim öle çok almıştımki amaa ııııı banane:))))sevemedim evdekilerede yediremedim kocaman öptüm bitanem sevgiler

makbule dedi ki...

deniz börülcesi buralarda çok bol bulunuyor bende ilk gördüğümde ne işe yaradığını çözememiştim hatta ilk yediğimde de beğenmemiştim tekrar denedim güzelce haşlayıp sosyayınca çok hoş oluyor bence... sevgiler sultanım :)

TAZE NANE dedi ki...

Bende henüz hiç tatmayanlardanım.
Sevgiler canım.
İyi akşamlar.

EZGi :)) dedi ki...

sık sık yapıyorum bende özellikle balığın yanına çok yakışıyor ellerine sağlık canım sıcacık sevgiler

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Her damak tadına hitap etmiyor lakin ; değişik tatları keşfetmek isteyenler için bir sefer de olsa denemelerini tavsiye ederim.
İlk defa İzmir de tatmışdım ( Yeşil olan hiç bir şeye hayır diyemem ) Lakin hiç yapmadım yapma şansım da olmadı..Yaşadığım şehir de bulmak zor.

Ellerinize sağlık...

KEYFESEYRAN dedi ki...

Denizden babam çıksa yerim diyenlerdenim ellerine sağlık sevgiler

rumma dedi ki...

Ben de görüyorum markette ama bir türlü elim varmıyor ..:(

Biraz cesaretlendim tarifi görünce sanki...:)

ellerinize sağlık sevgiler