1 Aralık 2009 Salı

Patlıcanlı Pilav

Dört günlük tatil bitti,yorgunluk,yoğunluk,stres hepsine verdiğimiz kısacık ara sona erdi,hayat kaldığı yerden devam ediyor.Maraton yeniden başladı.
Bir yıl nerdeyse bitiyor vay be nasıl geçti habersiz o güzelim yıllar ...
Bayram boyunca yorum yazan tüm arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum.Bayram ertesi zeytinyağlı bir tarifle başlayalım istedim.Benim en çok sevdiğim pilavlardandır kendileri :) aramız pek iyidir bu lezzetle,aramın kötü olduğu lezzetli birşey pek yok ya neyse:)
Hepinize mutlu bir hafta diliyorum.
Buyrun tarifime ;



Malzemeler
2.5 su bardağı baldo pirinç
2 adet orta boy kurusoğan
2 yemek kaşığı kuş üzümü
1 yemek kaşığı dolmalık fıstık
3 adet orta boy patlıcan
1 kase ince kıyılmış maydanoz
1 kase ince kıyılmış dereotu
1/2 su bardağı sıvıyağ (çoğaltabilirsiniz )
1 /2 çay kaşığı tarçın
1/2 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kuru nane
2 -3 tatlı kaşığı tuz
1.5 yemek kaşığı şeker


Yapılışı:Tenceremize sıvıyağımızı ve ince ince kıyılmış soğanlarımızı alıp biraz kavuralım.Pirincini,baharatlarını,maydanozla dereotunu da ilave edin. Ayrı bir yerde dolmalık fıstığımızı pempeleşene kadar kavuralım ve harcımızın içine ekleyelim,kuşüzümünü, tarçınını ,ilave edip 3.5 bardak su ilavesiyle suyunu çekene kadar pişmeye bırakın.Patlıcanları alacalı soyalım,yıkayıp kurulayalım ve küp küp doğrayalım.Kızgın yağda kızartalım.Pişmek üzere olan pilava katıp pirinçleri ezmeden güzelce harmanlayalım ve ılık olarak ya da soğuk olarak servis yapın.

Afiyet Olsun...

13 yorum:

Unknown dedi ki...

ELLERİNE EMEĞİNE SAĞLIK CANIM.GEÇMİŞ BAYRAMINI EN İÇTEN EN GÜZEL DİLEKLERİMLE KUTLARIM..
SEVGİYLE KAL....

karamel mutfak dedi ki...

daha önce ne denedim nede tattım ama lezzetli oldugu kesin ellerine salık.

elif dedi ki...

harika bir pilav olmuş aysultancım.bende patlıcanlı herşeye bayılırım:)ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

Oyyy oyyy oyyy pilava bak sunumda
süper tabağı alıp gidiyorum canım ellerine sağlık kocaman öptüm...

Pembe Tatlar dedi ki...

Ooo sultanım gerçekten tam bir sultan pilavı olmuş:)))

Ellerine sağlık canım...

neslihan erzincan özgür dedi ki...

pilavın nefis görünüyor canım,ellerine sağlık.nice bayramlara.sevgilerimle...

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

off off pilav super olmuss!! Ellerine saglik

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Herşeyin sonunu beraber bitirdiğimiz gibi bu bayramı da beraberce bitirdik ve aralık ayına beraber başladık saatler 12yi vurduğunda:) Kaçta yattık hatırlamıyorum bile.

İyi ki varsın ciğerim. (malum bu bayram ciğersiz kaldım ama sensiz kalmadım hehehe:)

ne diyoduk, pilav da şahane görünüyor yav:)

leyya dedi ki...

mmm neffis neffis.ay o yıllar nası geçiyor bana sor bi:))arkam önüm derken bakıyorum bi hafta uçmuş gitmiş:))öpüyorum canım.geçmiş bayramın mübarek olsun.msjın için tşk ederim canım.

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK NEFİS GÖRÜNÜYOR...

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

patlıcanlı pilav lezzetli oluyor gerçekten..ellerine sağlık..

Hansa dedi ki...

ne güzel görünüyo pilav eline sağlık arkadaşım;
çörek tarifi azcık uzar ama gelicek inş.
sevgiler.

mutfaktakizaman dedi ki...

ellerine saglik canim hic denemedim ama eminim lezzetlidir..