18 Aralık 2009 Cuma

Şekerpare

Birkaç gündür tarif falan yazamıyorum,tatlı bir tarifle güne merhaba demek istedim.Arkadaşlar hayırlı cumalar diliyorum hepinize dualarda buluşmak ümidiyle:)
Buyrun tarfimle başbaşasınız; Malzemeler
2 yumurta
150 gr tereyağ veya margarin
4 su bardağ Sinangil çok amaçlı un (azar azar ilave edilecek)
2 su bardağı Sinangil irmik
150 gr pudra şekeri ya da 1.5 çay bardağı tozşeker
2 paket kabartmatozu
1 paket vanilya

Şerbeti için;
5 su bardağı tozşeker
4.5 su bardağı su
1/4 limon suyu


Yapılışı: Tereyağ /margarin ve şeker iyice birbirine yedirilir,yumurtalar kırılır yoğurulmaya devam edilir.İrmik,kabartma tozu,vanilya,azar azar un ilave edilerek güzelce hamur yoğurulur.Hamurdan orta büyüklükte parçalar koparılır.Kurabiye yapar gibi elde yuvarlanır.Önceden ısınmış 180 derece fırında pişirilir.Şerbeti için su ve şeker tencereye alınır kaynadıktan sonra limon suyu eklenir ve kıvamına geldiğinde altını söndürülür.Tatlı sıcak şerbet ılık olucak şekilde tatlıyla şerbeti buluşturulur.Soğuduktan sonra afiyetle yenilir.

Afiyet Olsun...

18 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

En az senin kadar tatlı canım:D

Ellerine sağlık sultanım:D

kalpkurabiye dedi ki...

canım ellerine sağlıkk çok güzelllll

Unknown dedi ki...

Oyyy sultanım bayılırım ellerine sağlık afiyetle yiyin.Hayırlı cumalar kocaman öpüyorum...

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Hayırlı Cumalarınız olsun...
Ellerine sağlık ..

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Hayırlı cumalar. Tatlı yiyelim tatlı konuşalım değilmi? Ellerinize sağlık....

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik nefis görünüyor hayirli cumalar canim öptüm.

Unknown dedi ki...

harika gözüküyorlar afiyet olsun tarifini aldım

elif dedi ki...

nefis görünüyor canım.çok severim şekerpareyi olsa da yesem şimdi:)ellerine sağlık.mutlu haftasonları canım..

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Bu şekerpareyi çok severim ben yaa.Olsa da yesek:)

Maria dedi ki...

Great dessert, very delicous! Compliments!

makbule dedi ki...

canım ellerine sağlık çok güzel görünüyor tatlılar...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Pek iştah açıcı göründü gözemü.
Ellerine sağlık canım..

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Ellerine saglik nefis ve cok güzel görünüyor

Saliha dedi ki...

gezentı sultanım benım:)bana nısetmı yapıyn kıs:P
elcegızlerıne saglık canım...

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

canım ellerine sağlık şeker pare senin gibi şeker görünüyor .sevgiler

https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=168642682113532706#publishedcomments dedi ki...

sa.ayfersultan,aysultana ziyarete geldi..hicri yılın mubarek olsun..şeker pare nefis ye beni diyor..yapalım,yapalım ilk fırsatta ellerine sağlık sevgiler..A.E.O

Tijen dedi ki...

Eskiden ne sık yapar ne çok yerdim. Tadını unuttum şimdilerde...

tub@ dedi ki...

Ellerine sağlık canım arkadaşım, günün birinde bu tarifi benden mesaj olarak isteyeceğin aklına gelirmiydi hiç?? :))

öpüyorum seni çok, bu saatte de canımı istettin kızz :))

öpüyorum çok canımıniçi :D