25 Aralık 2009 Cuma

Minik Peynirli & Patatesli Çörek

Bu minik çörekleri bir zamanlar kermes için yapmıştım.
Biraralar çok sık yapıyordum bayılarak yerdik .
Uzun zaman oldu yapmayalı tekrar yapmak lazım :)) eski lezzetleri unutmamak gerek:))
Arkadaşlar bu mübarek cuma gününde dualar buluşmak duasıyla tembelliğimi kırıp tarifimle sizleri başbaşa bırakıp aradan çekiliyorum ;

Malzemeler
3 - 4 su bardağı un
1 paket kuru maya
1 tatlı kaşığı tuz
2 tatlı kaşığı toz şeker
1 yumurta
100 gr margarin ya da tereyağ
1 çay bardağı süt
1/2 kase ufalanmış beyaz peynir
3 adet haşlanmış ve rendelenmiş patates
üstüne sürmek için kekik ve zeytinyağ


Yapılışı: Yoğurma kabına unu eleyip, maya ile karıştırın.Tuzu,şekeri,yumurtayı,margarini,ve sütü ekleyip yoğurun.Güzelce özleşen hamurunuzu nemli bir bezle örterek ılık ortamda 40 - 50 dk kadar mayalandırın.Ufalanmış peynir ve rendelenmiş patatesi karıştırın.Hamuru ikiye bölün ve 0.5 cm kalınlığında açın,içine iç harçtan koyun ve rulo şeklinde sarın.2 cm eninde dilimlere kesin ve her dilimi elinizle yuvarlayarak yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin.Üzerine fırçayla zeytinyağı sürüp,kekik serpin. 25 dk dinlendirip ( 180 derecede yaklaşık 25 - 30 dk) fırında kızarana kadar pişirin.

Afiyet olsun:)

12 yorum:

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Minik oluşları çok hoşuma gitti hımmm atıştırmalık harika olmuş ellerine sağlık canım...
Hayırlı cumalar...

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Hayırlı cumalar. Ellerinize sağlık. Sevgiler...

elif dedi ki...

çok şirin ve leziz görünüyorlar canım.patates ve peynir birleşimine bayılırım ben de.ellerine sağlık.hayırlı cumalar diliyorum..

Unknown dedi ki...

Oyyy ben bu şekerleri ve onları yapan güzel elleri yerim:))Harika
sın canım ellerine sağlık kocaman öptüm...

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

ğişik bir tarif ile tanışdırmışsınız bizleri ellerinize sağlık...Fazla değil 2-3 adet cik alsam ..

kalpkurabiye dedi ki...

oohh ellerine sağlıkk nefiss:))

kalpkurabiye dedi ki...

oohh ellerine sağlıkk nefiss:))

GÜLSÜM dedi ki...

BENDE İŞLETME MEZUNU Bİ BLOGCUYUM.... TANIŞTIĞIMIZA MEMNUN OLDUM.... ÇÖREKLERDE GÜZEL... BİZİM FAKÜLTELERDEN HEP BECERİKLİ HANIMLAR ÇIKIYOR SANIRIM...:))))

Pembe Tatlar dedi ki...

Sultanım harika olmuşlar...

Ellerine sağlık atıtırmalık lezzetlere bayılıyorum:))

Mutlu bir hafta geçirmen dileğiyle canım...

Saliha dedi ki...

mmmmm resım cok guzel emınım lezzetıde oyledır sen onayladıysan...bu arada hala canım sıkkın sultanım:(
dıyet takıbın ıcınde cok cok tebrıkler canım..emınım hedefıne cok cabuk ulasacaksın...

sevgılerımle...

hdidem95 dedi ki...

ne güzel olmuşlar canım ellerine sağlık öptüm sevgiler

Mutfak Havlusu dedi ki...

Oooo bunlar kahvaltının tek lokmaları olur mis gibi,ellerine sağlık.