5 Aralık 2009 Cumartesi

Mürdüm Eriği Reçeli

Malzemeler
2 kilo mürdüm eriği
2 kilo toz şeker
1 çay kaşığı limon tuzu

Kireç kaymağı için;
1/2 kilo sönmemiş kireç
8 litre su

Yapılışı:Erikler yıkanır. İkiye bölünür ve çekirdekleri çıkartılır.Kireç kaymağına yatırılır. 4 - 5 saat dinlendirilir.Erikler kireç kaymağından aldıktan sonra bol su ile 3-4 kez kireci iyice gidene kadar yıkanır. Tencereye erikleri alın,şekerini ilave ederek kısık ateşte ağır ağır pişirin.(Oluşan köpüğü tahta bir kaşık yardımıyla almayı unutmayın köpüğü almazsak reçelimizin rengi parlak olmaz ) İyice kaynayıp koyulaşmaya başlayınca ( koyun gözü kıvamında olucak) limon tuzunu ilave edip bir taşım daha kaynatıp altını kapatın ve soğumaya bırakın.Soğuyan reçeli kavanozlara doldurup afiyetle yiyin efendim ...


Kireç kaymağının hazırlanması:Sönmemiş kireci derin bir kaba alıp (ben plastik kap kullandım) üzerine yavaş yavaş suyu ekleyin,kaşıkla karıştırıp kireci suyun içinde eritin.
Biraz bekletip kirecin suyun dibine çökmesini sağlıyın.Dipte birikmiş kireç ,üzerindeyse durulmuş su olacak.Suyu dökün.Aynı işlemi ikinci kez yapın ve suyu tekrar dökün.Üçüncü kez tekrarlayın ve suyu bulandırmadan yavaşca başka bir kaba aktarın.
Kireç kaymağınız kullanıma hazır:) Fazlasını bir kavanozda ya da plastik şişede muhafaza edebilirsiniz.

14 yorum:

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

oyy bu ne güzel bir renk...mürdüme de bayılırım zaten,
ellerine sağlık sultanımmmm
nefis olmuş nefisssss
öptümmmmmmmm

TAZE NANE dedi ki...

Canım bu sene ağacı budadığımız için hiç mürdüm eriğimiz olmadı.
Ama bu kireçli olarak hep duydum ama hiç denemedim. Cesaret edemedik. Aklımda bulunsun. Seneye mürdüm eriğimiz olursa mutlaka bu şekilde denicem.
Sevgiler canım.

karamel mutfak dedi ki...

kireç kaymanı daha önce hiç yapmamıştım ama bu yıl ceviz reçeli yaparken ögrendim .bundan sonra her reçelimi kaymaga yatırmayı düşünüyorum.ellerinize salık.selamlar.

elif dedi ki...

ne güzel olmuş canım bu reçel.biz de içecek yaparak tüketiyoruz mürdüm eriğini:)ellerine sağlık canım

tub@ dedi ki...

Aysultan'ım ellerine sağlık canım, annemde aynı bu şekilde yapar, ben pek kireç olayına giremedim daha cesaret edipde..

Sevgiler canım,öptm

neslihan erzincan özgür dedi ki...

nefis görünüyor canım.değişik bir lezzet.ellerine sağlık.sevgilerimle...

müjde dedi ki...

Nefis görünüyor canım.Ellerine sağlık.Allah sağlıkla yemeyi nasip etsin.Sevgiler...

Pembe Tatlar dedi ki...

Ayy ben bu reçele bayılırım ama hiç bu şekilşde yapmazdım hep klasik tarfilerle seneye bu tarfile yapacağım inşlh...

susamcorekotuFeriha dedi ki...

kireç kaymaklı kayısı reçeli yapıyorduk eskiden şimdi zor geliyor bana,, şifalar olsun

hdidem95 dedi ki...

rengin güzzelliğine bak nefisss ellerine sağlık canım öptümm sevgiler

Unknown dedi ki...

İYİ DİLEKLERİN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.BU REÇELİN RENGİNE HAYRANIM.AFİYET OLSUN ELLERİNE SAĞLIK

Bir Dilim Düş dedi ki...

Nefis bir görüntü ve müthiş bir renk ellerine sağlık canım.

Sevgiler,
Evren

ab-ı hayat dedi ki...

Nefis görünüyor mürdüm eriği reçeli...



sevgiler...

Işıl dedi ki...

AYY O MURDUM RENGI NE OYLE BAYILDIM GEL BENI YE DIYO RESEN