30 Aralık 2009 Çarşamba

Peynirli Boyoz & Güle Güle 2009

Yepyeni bir hicri yılın ilk ayını ortaladık bile iki gün sonra yeni miladi yılımıza kavuşucaz inşallah.Rabbim bizlere yeni yılda hayırlı,mutlu,sağlıklı,huzurlu,sevgi dolu, kendi yolundan ayırmayacağı bir ömür nasip eder (reklamlardaki gibi güle güle eski yıl hoşgeldin yeni yıl verin sloganı :))))
Bu boyozları yapalı nerdeyse bir sene olacak:) yeni bir seneyi daha karşlamaya hazırlandığımız şu günlerde yıllık bir tarif yazayım dedim:)))
Özgül abla'nın yaptığı boyozları görünce bende yapmalıyım diyip kalkışmıştım işe.Sonuç ablamın yaptığı gibi olmasa da idare edecek cinstendi:) Yaparken yağdan ve zamandan kaçmayın (ki ben bunlardan kaçmadım)tekrar denemeye fırsatım olmadı,bir daha yaptığımda inşallah aynı tadı ve görüntüyü yakalarım.
Tabi bazı şeyler yapıldığı sıklığa göre lezzetleniyor,yapım aşamalarını görmek için tıklayın...
Buyrun arkadaşlar tarifi aynen aktarıyorum;

Malzemeler

2 su bardagi un
1 su bardagi sivi yag
1 su bardagi ilik su
1 tatli kasigi sirke
1 tatli kasigi seker
1/2 tatli kasigi tuz

iç malzemesi;
1/2 kalıp az tuzlu beyaz peynir

Yapılışı:Un,su,sirke,tuz,seker,1 yemek kasigi sivi yag,hepsini karistirip bir guzel yogrulur.(hamuru cok yogurmak gerekiyor) dinlenmeye birakilir.Çukur bir kaba 1 bardak sıvı yag boşaltılır.Yogurulan hamurdan ceviz büyüklügünde parcalar kopartılıp yagın içinde 10 -15 dakika bekletilir.

Her bir parça hamur katmer hamuru incelinde merdaneyle veya oklava ile açılır,kenarlardan elinizle uzatarak tül gibi inceltilir rulo yapıp yagda dinlendirilir.Rulo yapılır tekrar açılır. Bu işlem üç kere tekrarlanır (her açılan yufkanın üzerine bolca sıvıyag sürülür).

Üzeri yağlanıp ortasına beyaz peynir konup tekrar kucuk rulo yapılır ve top şeklinde sarılır.Hamur bitene kadar aynı işlemi uygulayıp bol yaglanmış tepsiye dizilir.Pişirmeden önce yaklaşık yarım saat ılık bir yerde dinlendirilir.Üzerlerine yumurta sarısı sürüp susam serpistirilir.180 dereceli önceden ısıtılmış fırında üzerleri kızarana kadar pişirilir.

Afiyet Olsun ...

18 yorum:

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Sabah sabah ne de güzel gözükdüler .
İzmir e her gidişimde mutlaka tatmadan gecemem..
Ellerine sağlık.

GÜLSÜM dedi ki...

boyoz boyoz deyip duruyorlardı kavak yellerinde ne olduğunu bilmiyordum teşşekkürler denemek lazım güzel görünüyorlar...

Ballı Cimcime dedi ki...

Amin canım, sağlıklı, mutlu, huzurlu, sevgi dolu bir yıl olsun inşallah. Ellerine sağlık, mamalarda nefis olmuş. Sevgiler:)

kalpkurabiye dedi ki...

canım ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar:))) mutlu yıllar dilerimm

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Şu 2aylık süreçde yeni yılın içinde. Hayırlısı olsun bakalım.
*
Yeni yılda yeni nüfus cüzdanını tekrar yenilemen nasip olur inşallah:)))
*
Ellerine sağlık cicim..

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Şu 2aylık süreçde yeni yılın içinde. Hayırlısı olsun bakalım.
*
Yeni yılda yeni nüfus cüzdanını tekrar yenilemen nasip olur inşallah:)))
*
Ellerine sağlık cicim..

paşakızı mutfakta dedi ki...

Sanki boyoz gördüm:)Ellerine sağlık canım harika duruyor..Boyoz görünce aklıma İZMİR vE ANNEM geliyor.Sevgiler.

tub@ dedi ki...

Ellerine sağlık şekerim, pek severim boyozu.Bizim burda çok güzel yapan bir amca var ne zaman çarşıya çıksam kızımla alır yeriz ;)

Aklıma düştü şimdi ama artık tarifim olduğu için hijyen hijyen evde yapabilirim :)


(not aldım tarifini)
öptüm

Unknown dedi ki...

Sultanım ellerine sağlık bende dene
miştim harika oluyor Yeşim'ciğimin tarifleri.Sende harika yapmışsın ko
caman öptüm...

Bucanni dedi ki...

İYİ SENELER....

Sevil Şahin dedi ki...

ellerine saglık canım
sevgiler

Unknown dedi ki...

Bulutsuz gökyüzü senin olsun demiştim; ümitlerin solmasın, tükenmesin diye. Yeni yılda hiç ümitsiz kalmaman ve hayallerine kavuşman dileğiyle..Mutlu Yıllar...

Unknown dedi ki...

Baharda gelinciklerin en güzel başlangıçları müjdelemesi gibi yeni yılda da tüm güzelliklerin sizinle olması dileğiyle? Nice mutlu yıllara!

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ellerine sağlık güzelim yıllanmış bu tarifff:)))
yeni yıl dileklerine katılıyorum .Rabbim huzur versin vatanımıza milletimize kısaca hepimize
sevgimle

Rabbime emanetsinn

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ellerine sağlık ...

Ailenle beraber geçireceğin mutlu bir yıl diliyorum...

Limonlu Kek dedi ki...

Tüm yılların en güzeli umarım bu yıl olur. Mutluluk, sağlık ve dopdolu geçecek güzel bir yıl diliyorum. İyi senelerrrr :)

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Umutlar sarsın dört bir yanınızı mutluluklar serpilsin etrafınıza yeni gelen yıl size ve sevdiklerinize sağlığı , huzur u sunsun her daim.
MUTLU YILLAR
Sevgilerle … SeViL :…

KEYFESEYRAN dedi ki...

canım benimde blogumda ıspanaklı börek varya aynen böyle yapılıyor ben yalnız harcı ıspanakdan yana tercih ettim baya yağlı bir börek ama kıyır kıyır nefis oluyor ellerine sağlık yeni yılını en içten dileklerimle kutlarım sevgiler