23 Aralık 2009 Çarşamba

Diyette 14. Ay & Firkete İşi

31 Ekim günü bir yılı devirdim diyette,20 şubattaysa ikinci diyetisyenimle birinci yılımı doldurucam.Diyyette 16. ayımdayım dicem Zaman nasıl geçmiş anlamıyorum.İnişli çıkışlı bir tablo çizdim,çok şükür çökme devrelerimi Zeynep ablanın (diyetisyenim )yardımlarıyla çabuk atlattım.Verdiğim her gram yağ için ayrı mutlu olduk,aldığım gramlar içinse aynı şekilde üzüldük .

Yavaş ama sıkı adımlarla hedefime yürüyorum (yürüdüm) ve hedefe 7 kala bunu sizinle paylaşıyorum:) Koyduğum hedeflere yürümenin hazzını dorukta yaşıyorum.Karar verip başladıktan sonrası geliyor.Yeter ki olucak,yapıcam desin insan.
Geçen sene bu zamanlar biri bana bu kiloda olucan dese yok o kadar veremem derdim.
Oldu hemde ne iyi oldu:) Dünyanın en güzel şeyiymiş istediğini giyebilmek,mağazalardaki çalışanların size göre bedenimiz yok bayan sözlerini duymadan rahat rahat alışveriş yapmanın keyfi bambaşkaymış doğrusu :)

Gerçi ben her zaman kendini seven birisiydim ama şimdi daha bi sever oldum bedenimi.Ona iyi davranmam gerektiğini biliyorum,nasıl komuta edeceğimi daha iyi kavradım.Alışkanlıklarımı oturttum.Yaramazlık yaptığım zaman ne yapmam ne yapmamam gerektiğini öğrendim.En önemlisi kendim için birşeyler yapıyorum ve hayatım boyunca da yapıcam.

Diyet bana böyle güzellikler kattı, daha da katacak inşallah.Hedefime ulaştığımda da yazıcam burdan size :) İnsanın beynine söz geçirmesi,abartıyı kenara bırakması çok zor değil,arasıra tatlı yemenin,hamur işi yemenin,kızartmaları nadiren yemenin çokda zor olmadığını öğreniyor yavaş yavaş insan ;)

Peki diyet bittiğinde istediğim kiloya kavuştuğumda nasıl beslenicem asıl önemli olan bu verdiklerini geri almadan,ulaştığın kiloyu korumayı becermek.
Diyet bütün hayata yayılmadıkça hayat boyu doğru bir beslenme planı izlemedikçe, istediğiniz diyeti yapın,en ünlü diyetisyenlere gidin faydası yok.

Hayat boyu düzenli,kararlı,doz aşımına :) kaçmadan makul porsiyonlarda ve saatlerde,neyi nasıl ve ne şekilde yemesi gerektiğini bilerek herşeyi dikkatli tüketen,keyif almaktan vazgeçmeden ufak kaçamaklarla hayatını renklendiren birisi olmak gerekiyor.
Artık çoğu şeyi öğrendim.
Yanlışı - doğruyu bilen biri olarak yanlışı seçmeden inşallah bunu beceririm.Yüzümde kocaman bir tebessümle yazarım size nasıl becerdiğimi:)

Kimse ben yapamam demesin,yapanlardan ne eksiğiniz var ya da yapanların sizden ne fazlası var biran evvel imkanları dahilinde herkes biryerlerden başlasın.
Siz çok güçlüsünüz bunu unutmayınnn ...

Burdan tekrar teşekkür ediyorum canım diyetisyenim Zeynep ablama iyi ki tanımışım onu bugün kontrolüm var bakalım ne olacak !!!

NOT: Sevgili KEYFE-SEYRAN diyetisyenimle ilgili sorular sormuş,hemen cevaplayayım:)

Vücudumu iyi tanıyor neyi ne zaman nasıl yemem gerektiğini bana aşılıyor,iyice bellememi sağlıyor ki hayatım boyunca rahatlıkla uygulayayım birdaha kilo sorunum olmasın :)

İşi bu, yapması gerekiyor diyenleriniz çıkabilir,işi bu olabilir ama işini yaparken karşısındakini rahatlatmak yasaklar koymadan yapılması gerekenleri öğretmek,psikolojik olarak danışanını yapabileceğine inandırmak hem işini iyi yapmayı hemde tatlı muhameleyi gerektiriyor.
Buda fazlasıyla benim diyetisyenimde var çok şükür :) arkadaş gibi abla gibi davranıyor.Otomatik olarak rahatlıyorsunuz.
Size kendinizi özel hissettiriyor:)))


Üsküdar Mihrimah Sultan Tıp Merkezini,Diyetisyen Zeynep ablacığımı tüm (hepsi işinin ehli insanlar) branşlarını hepinize tavsiye ederim ödediğiniz ücreti sonuna kadar hakediyorlar:) Sokağa para atmıyorsunuz buna emin olun...
Bu harika havlu kenarı ya da yastık başı olarakda kullanılabilen,firkete işinin fiyatı 25 lira isteyen olursa adres bilgilerini ve dilediği rengi ayysultann@gmail.com adresine mail atabilir...
Bu ramazan iftara gelirken ortanca yengem sağolsun bana yapmış :)
cam eşya hediye etmek yerine el emeği tercih etmiş bu yıl :)
bende sizlerle paylaşmak istedim.
Belki alıcı olursunuz :))) bende sizin için yaparım ...

13 yorum:

Bucanni dedi ki...

Canım tebrik ediyorum seni. Gerçekten bir şeyi istemek yeterli tekrar tebrikler.

KEYFESEYRAN dedi ki...

Sevgili Aysultan yazını büyük bir keyif ve umutla okudum aynı dertteyim bloguma da yazdığım gibi spor salonuna gidiyorum diette yapıyorum ama sıkı değim ayda sadece 1 kilo verebiliyorum çok az Dietisyenin istanbulda mı beni bilgilendirebilirmisin başarın için tebrik ederim

Unknown dedi ki...

NE MUTLU SANA NE İYİ YAPMIŞSIN.SAĞLIK İÇİN ÇOK ÖNEMLİ AH BİR DE BEN YAPABİLSEM.

KEYFESEYRAN dedi ki...

sevgili Aysultan teşekkür ederim bilgilendirdiğin için ama çok uzağım istanbula Urfada birilerini bulmam lazım

Unknown dedi ki...

Canım önce iraden için tebrik ede
rim maşallah inanıyorum idealine ineceğine:))Ahhh keşke bende genç
lik günlerimdeki irademe sahip ol
sam veremiyorum kilo:(Firkete işin süper ellerine sağlık hayırlı bol sipariş dilerim sultanım kocaman öptüm...

kalpkurabiye dedi ki...

canım tebrik ediyorum seni bende nişandan 2 ay evvel yani ekim ayında başladım diyete haftaya nişanım var ve baya bi yol katettim:)) düğüne kadar da sürecek gerçekten hedeflediğin adımları birbir geçmek gibisi yok devam diyoruz sağlığı bırakmadann:)) bir aile dostumuzunda bana böyle güzel bir dantel hediyesi olmuştu bende bu yıl herkese el emeğimden yollayacağım ama örgü ama kurabiye şansa:))

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Güzel haberler...Devamını dilerim:)

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım maşalahhh istikrraını bozmazsın inşlh...

Karralı olmak yetiyor zaten:))

Hediyen pek bir ciciymiş güzel güle kullan el emeğininden daha güzel bir hediye olabilirmi??

gümüşlerin hobi dünyası dedi ki...

okadar zaman nasıl diyet yaptın.ben en fazla 1 ay yapıp,sonra bırakıyorum:)inşallah bende bukadar uzun diyet yapmayı başarırım.
firkete de çok güzel.

tub@ dedi ki...

Canım benim RABBİM bu kararlılığını ömr boyu daim etsin her konuda inş.

Sağlık sıhat dolu bir ömür diliyorum sana canımcım, elişide çok güzel, hayırlı işler birtanem

sevgiler

mutfaktakizaman dedi ki...

tebrik ediyorum canim gercekten kutlarim istikrarli olusunu insallah omur boyu surer bu istikrarlilik...

firkete el iside cok hos olmus gule gule kullan canim...

hdidem95 dedi ki...

canım kadın istesin yeterki neler neleer yapar tebrik ediyorum havlu kenarıda pek şık öptüm sevgiler

Unknown dedi ki...

SENİ CAN-I GÖNÜLDEN TEBRİK EDİYORUM İNSAN İSTEYİNCE NELERİ BAŞARABİLİYOR DİMİ..NE GÜZEL ANLATMIŞSIN YAZINDA BUNU. FİRKETE İŞİ ÇOK GÜZEL OLMUŞ EMEĞİNE SAĞLIK CANIM...
SEVGİLER...